كادوهایتان را گل آذین كنید

گل سازی خیلی مشكل تر از كارهای دیگر نیست. فقط ذوق و سلیقه می خواهد كه مطمئناً دروجود یك فرد گل دوست هست. گل ساختن مثل هر كار دیگر نیاز به یك مقدار ابزار دارد، این ابزار در هرحال …

گل سازی خیلی مشكل تر از كارهای دیگر نیست. فقط ذوق و سلیقه می خواهد كه مطمئناً دروجود یك فرد گل دوست هست.
گل ساختن مثل هر كار دیگر نیاز به یك مقدار ابزار دارد، این ابزار در هرحال ، بستگی به نوع گلی دارد كه شما می خواهید بسازید و از همه مهمتر به سلیقه شما در انتخاب مجموعه گلهایی است كه قصد دارید در درون گلدان اتاقتان قرار بدهید.
گلبرگها، كاسبرگها، غنچه ها و ساقه ها هركدام به طرز خاصی ساخته می شوند. مسلماً در آغاز شما نیز مثل هركس دیگری كه تازه شروع به كار در رشته ای می كند دچاراشتباه می شوید. در سواركردن قسمتهای مختلف یك گل احیاناً اشتباه می كنید، برای احتراز از این كار، بهتر است گلی را كه می خواهید بسازید قبلاً از روی كتابهای علمی مطالعه كنید و شناخت دقیقی به دست آورید تا ساخته شما هماهنگ تر از كار دربیاید. با این حال خود را چندان مقید به رنگهای متعارف نسازید، گاه درحین خلق یك آفرینش هنری ، فكرانسانی با خارج شدن از چارچوب های اندیشه ای از پیش ساخته، پدیده هایی شكیل تر و چشم نوازتر به وجود می آید. شاید بهتر باشد كه كار گلسازی را از ساختن گل پروانش شروع كنیم كه یك گل ساده است و ساختنش خیلی دشوار نیست.
ـ لوازم موردنیاز:
كاغذ مخصوص گل سازی بنفش، برای گلبرگها، سبز برای كاسبرگها، سیركمرنگ برای ساقه، سیم نرم برای درون ساقه و مداد ماژیك به رنگ زرد طلایی، یك شاخه گل پروانش عموماً دارای یك غنچه، دوگل ، دوبرگ كوچك ، دوبرگ متوسط وچهار برگ بزرگ است.
می بینید كه با دانستن این موضوع، به عبارت دیگر با دارا بودن این «حداقل» شناخت درباره یك گل، خود به خود یك گیاه شناس دقیق شده اید، اما بلافاصله درهمین جا اضافه كنیم كه شما به میل خود می توانید تعداد غنچه ها را كم یا زیاد كنید. گلبرگها و كاسبرگها را مطابق نمونه ای كه از گل جلو رویتان قرار دارد ببرید.
ـ گل
سپس گلبرگها را كه اندازه هم بریده اید از پایه به هم بچسبانید واز نیم سانتیمتر به انتها مانده آنها را به دور سیم ساقه بپیچید و سپس از انتهای گلبرگها، آنجا كه نزدیك به ساقه قرار گرفته اند ، آنها را باز كنید، آن وقت با ماژیك زرد قسمت انتهای گلبرگها را رنگ بزنید، البته امیدواریم درمورد نحوه چسباندن دچار اشتباه نشوید.
كاسبرگها باید درخارج و گلبرگها درداخل قرار گیرند به نحوی كه كاسبرگها ، گلبرگها را از خارج احاطه نموده باشند. كاسه گل قسمتی است كه قسمت انتهایی گلبرگها درآن فرو می روند ، این قسمت نیز درگل پروانش بنفش رنگ است و حدود نیم سانتیمتر طول دارد كه خود درقسمت انتهایی نزدیك به ساقه به درون یك كاسبرگ كوچك كه به ساقه متصل می شود فرو می رود.
ـ غنچه
از كاغذ بنفش یك سه گوش بطول ۷سانتیمتر و به عرض ۳سانتیمتر بسازید وآن را به دور خود بپیچید وسپس آن را در درون یك كاسبرگ كوچك قرار داده و به وسیله یك سیم نازك كه از درون آن رد می كنید، آن را به ساقه اصلی بچسبانید.
ـ برگها
دوبرگ كوچك، دوبرگ متوسط و چهاربرگ بزرگ را مطابق نمونه ای كه درمقابل تان دارید ببرید وسپس از پشت كاغذ روی آن رگبرگهای متناسب بیندازید وانتهای آن را به كمك همان سیم های نازك كه روی آنها را نیز با كاغذ سبزرنگ می پوشانید به ساقه اصلی بچسبانید. آن وقت نمونه گل پروانش بدین طریق بطور كامل ساخته می شود.
البته شما در نخستین تجربه خود یك گل بسیار زیبا و كامل نخواهید داشت ولی اگرچند بار تجربه كردید مسلماً گلهای بسیار زیباتری خواهید ساخت.