خواص فوق العاده پوست لیمو

پوست لیمو دارای خواص زیادی است و می توانید به روش های مختلفی برای غذا و حتی بهبود بهداشت شخصی و منزل خود از آن استفاده کنید

لیمو و بقیه مرکبات افزون بر این که خوشمزه هستند، پوست حاوی اسانس دارند که می توان از پوست آن ها هم به تنهایی برای تهیه انواع غذاها، سس ها ، کیک ها و شیرینی جات استفاده کرد و حتی پا را فراتر از آن گذاشت و به دلیل خواص شیمیایی ترکیبات آن ها برای بهداشت فردی و خانه داری و نظافت هم از آن کمک گرفت. این کار افزون بر این که در هزینه های شما صرفه جویی می کند، غذاها و خانه شما را هم خوش عطروبو می کند.


استفاده از پوست لیمو برای سس

شما می توانید از لیمو برای تهیه سس ها، چاشنی و امثال آن استفاده کنید.


رنده کردن پوست لیمو

استفاده از پوست لیموی رنده شده طعم میوه ای را به غذا می دهد و موجب می شود از غذای خود بهتر لذت ببرید. توجه داشته باشید که دانه های لیمو بسیار تلخ است، پس حتما آن ها را دور بریزید.


مکعب های یخ لیمو

برای این کار، می توانید از آب لیمو هم استفاده کنید. یک قابلمه را با آب داغ پر کنید و پوست لیمو را درون آن بریزید و بگذارید تا یک ساعت بماند تا مطمئن شوید که لیمو به طور کامل در آب حل شده است. بعد از صاف کردن، آن را در قالب یخ بریزید و از این تکه های یخ برای آب میوه های خود استفاده کنید و ازطعم کاملاً متفاوت آن لذت ببرید.


دمنوش پوست لیمو

پوست لیمو را خشک و از آن برای تهیه چای استفاده کنید. برای افرادی که می خواهند خشک کردن به سرعت انجام شود می توانند این کار را در فر انجام دهند. سپس پوست ها را در محلی خنک و خشک نگهداری کنید تا هر وقت دلتان خواست برای چای لیمو استفاده شود.(فقط با استفاده از پوست لیمو)


کنترل بیماری حرکتی (ماشین زدگی)

در هنگام سفرمقداری پوست لیمو بردارید و در کیف خود نگه دارید تا بیماری حرکت را کنترل کنید. شما می توانید آن را ببویید یا شروع به جویدن پوست لیمو کنید.

کمک به سفید شدن دندان ها

کافی است قسمت داخلی پوست لیمو را روی دندان هایتان بمالید تا درخشان شود.


پوست لیمو برای ناخن های سفید

اگر به یک روش سریع برای تمیز کردن ناخن های خود نیاز دارید، پوست لیمو را روی آن ها بمالید تا زیبا و تازه تر به نظر برسند.


از بین برنده لک های پیری

پوست لیمو را روی سطح پوست تان بمالید. این کار باعث می شود لک های پیری روی پوست شما کم رنگ تر به نظر برسد.


درخشندگی مو با پوست لیمو

می توانید از پوست لیمو به عنوان درخشان کننده مو استفاده کنید.


پوست لیموترش یک خوشبو کننده

کمی از پوست لیمو را همراه آب در قابلمه بریزید و این باعث خوشبو شدن اتاق می شود.


ماساژ پاها

پوست لیمو را در آب بجوشانید و روغن زیتون و شیر بادام را به این مخلوط اضافه کنید.پاهایتان را در آن مخلوط قرار دهید. این کاربه پاهای شما کمک خواهد کرد تا آرام شود و پوست پا نرم تربه نظر بیاید.


پوست لیمو ضد شوره طبیعی
پوست لیمو را روی پوست سر خود بمالید و مطمئن شوید که به مناطق مشکل داری که شوره سر معمولاً در آن ها ظاهر می شود، رسیده است. این کار را بارها و چند روز پشت سر هم انجام دهید تا مشکل شما کامل حل شود.

دور کردن مورچه ها

مورچه ها واقعاً بوی لیمو را دوست ندارند و از آن دوری می کنند. سعی کنید کمی از پوست لیمو را در مناطقی که مورچه ها بیرون می آیند، قرار دهید.


نگهداری از سبزیجات

اگر باغی دارید که به نظر می رسد مورد علاقه سگ ها و گربه هاست. استفاده از پوست لیمو می تواند به جلوگیری از به تاراج رفتن سبزیجات کمک کند.کمی پودر قهوه قدیمی را با پوست لیمو ترکیب کنید و آن ها را در اطراف گیاهان پراکنده کنید. این کار مانع آسیب رساندن حیوانات به سبزیجات شما خواهد شد.


پولیش برای کروم و مس

پوست لیمو درخشش مس را نیز به ارمغان می آورد. پوست لیمو را روی سطح مسی تیره بمالید تا درخشان شود.


حفظ رنگ میوه ها

پوست لیموی خیس شده در آب می تواند رنگ میوه های برش خورده را حفظ کند. پوست لیمو و آب را ترکیب کنید و قطعات میوه را درآن و درداخل یخچال قرار دهید. این کار از قهوه ای شدن آن ها جلوگیری می کند.