مینی چیزکیک سیب کاراملی با اشتروسل

دسر هایی که با سیب درست می شوند محبوب همگان هستند.

دسر هایی که با سیب درست می شوند محبوب همگان هستند. این میوه آنقدر پر استفاده است که در کجای دنیای آشپزی یک سرکی می کشد از سرکه سیب بگیرید تا انواع ترشی و مربا و کیک و کاپ کیک. حتی می توانید آن را در مرغ شکم پر وخورش هم بریزید. این میوه خوشمزه و بسیار متنوع هر جا که پا می گذارد همه را از عطر و وبوی خوشش سیراب می کند.

این مینی چیزکیک خوشمزه افتخار حضور این میوه را دارد. اگر دلتان یک مینی چیزکیک خوشبو و خوش طعم می خواهد که ظاهرش هم زیبا باشد این یکی از آن نمونه هاست. درست کردن آن شاید کمی سخت به نظر برسد، اما ارزش درست کردن را دارد. برای تزئین این مینی چیزکیک هم از سس کارامل نمکی استفاده می شود.

مواد لازم

خمیر خشک

بیسکویت کراکر خرد شده: ۱۰ عدد (۱ و ۱/۳ پیمانه)
شکر سفید: ۲ و ۱/۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین: ۱/۴ قاشق چای خوری
کره: ۶ قاشق غذاخوری، ذوب شده

اشتروسل

آرد: ۱/۲ پیمانه
جو دوسر فوری: ۱/۴ پیمانه
شکر قهوه ای روشن: ۱/۴ پیمانه + ۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین: ۱/۴ قاشق چای خوری
پودر جوز: ۱/۸ قاشق چای خوری
نمک: ۱/۸ قاشق چای خوری
کره: ۱/۴ پیمانه، سرد و به صورت قطعات مکعبی ۱ سانتی

مواد میانی

پنیر خامه ای: ۲۲۰ گرم
شکر سفید: ۲/۳ پیمانه
تخم مرغ: ۲ عدد
خمیر ترش: ۱/۴ پیمانه
اسانس وانیل: ۱ قاشق چای خوری
سیب: ۴۰۰ گرم، پوست و هسته گرفته و ریز خرد شده

تزئین

سس کارامل نمکی

طرز تهیه

۱. برای درست کردن خمیر: فر را با حرارت ۱۶۵ درجه روشن کنید. داخل کاسه مخلوط، بیسکویت کراکر گراهام خرد شده، شکر و دارچین را با هم مخلوط کنید. کره را ریخته و با استفاده از چنگال بهم بزنید تا زمانی که بطور یکدست مرطوب شوند.

۲. مخلوط را بین ۱۸ قالب مافین تقسیم کنید، یک قاشق غذاخوری به هر فنجان اضافه کنید. آن را به صورت یک لایه یکدست، فشار دهید. داخل فر به مدت ۵ دقیقه بپزید سپس از داخل فر درآورید و بگذارید خنک شود.

۳. برای درست کردن اشتروسل، داخل کاسه ای، آرد، جو دوسر فوری، شکر قهوه ای، دارچین، جوز و نمک را با هم مخلوط کنید. کره سرد را اضافه کنید و با استفاده از انگشتان دست کره را به مواد خشک مخلوط بمالید تا مواد به هم بیایند و به صورت خرده های کوچک دربیایند و تکه های کره دیگر قابل مشاهده نباشند. مخلوط را داخل یخچال بگذارید و در همین زمان سیب و مواد میانی را آماده کنید.

۴. برای مواد میانی، داخل کاسه ای سیب های خرد شده و آب لیمو را بریزید و کنار بگذارید.

۵. داخل کاسه همزن روی سرعت پایین پنیر خامه ای را با شکر به صورت کرم درآورید تا صاف و یکدست شود. تخم مرغ ها را یکجا بریزید سپس خامه ترش و وانیل را ریخته و بهم بزنید.

۶. برای سر هم کردن چیز کیک، خمیر چیزکیک را به طور یکسان داخل ۱۸ قالب مافین روی خمیر خشک چیزکیک بریزید (من از ۱/۴ پیمانه استفاده کردم و حدود ۳/۴ آن را پر کردم).

۷. سیب ها را به طور یکسان روی لایه چیزکیک بریزید.

۸. سپس در انتها یک قاشق غذاخوری از اشتروسل را روی آن ها بریزید.

مینی چیزکیک کاپ کیکی با انواع مختلف برای قلب های مهربان

۹. آن را در فر گرم به مدت ۲۳ تا ۲۵ دقیقه بریزید. در دمای اتاق به مدت ۳۰ دقیقه خنک کنید سپس داخل یخچال بگذارید ۳ ساعت بماند. آن را با سس کارامل سرو کنید.

۱۰. این برای حدود ۳ عدد سیب کوچک است. من توصیه می کنم که آن ها را خیلی ریز خرد کنید، چون در این صورت به صورت کامل می پزند، حتی بهتر است ریزتر از تصویر باشند، چون سریعتر می پزند.