لازانیا رولی اسفناج و پنیر

لازانیا رولی پنیر و اسفناج با چند نوع پنیر درست می شود این نوع لازانیا بسیار ساده است و طعمی خوشمزه و دوست داشتنی دارد.

لازانیا رولی پنیر و اسفناج با چند نوع پنیر درست می شود این نوع لازانیا بسیار ساده است و طعمی خوشمزه و دوست داشتنی دارد. ترکیب پنیر و اسفناج به شما یک لازانیا رولی پر پنیر می دهد که به واسطه وجود اسفناج سالمتر خواهد بود. این مناسب افراد وجِتِرین است و برای سس آن هم از ترکیب سس مارینارا استفاده می شود.

مواد لازم

روغن زیتون فوق بکر: ۲ قاشق غذاخوری
پیاز زرد: ۱/۳ پیمانه ریز خرد شده
سیر: ۳ حبه، رنده شده
کنسرو گوجه: ۱ قوطی
رب گوجه: ۱ قاشق غذاخوری
ریحان: ۲ قاشق غذاخوری تازه خرد شده، ۲ قاشق چای خوری خشک
نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده: مقداری برای مزه
اسفناج بخار پز: ۲۸۰ گرم
پنیر ریکوتا: ۴۵۰ گرم
تخم مرغ: ۱ عدد
جعفری خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری تازه، ۲ قاشق چای خوری خشک
پنیر موزارلا: ۲۸۰ گرم، رنده شده (۲ و ۱/۲ پیمانه)
پنیر پارمزان رنده شده: ۱ و ۲/۳ پیمانه

طرز تهیه

۱. روغن زیتون را در یک ماهیتابه روی حرارت متوسط گاز گرم کنید. وقتی گرم شد، پیاز را افزوده و تفت دهید تا نرم شود یعنی حدود ۳ دقیقه. سیر را افزوده و حدود ۳۰ ثانیه تفت دهید. گوجه پوره شده، رب گوجه و ریحان را اضافه کنید و با نمک و فلفل مزه دار کنید. حرارت را کاهش دهید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه به آرامی قل بخورد، گاهی اوقات آن را بهم بزنید. از روی حرارت بردارید، درب قابلمه را بگذارید و قابلمه را کنار بگذارید.

۲. پاستای لازانیا را با توجه به دستورالعمل روی بسته بندی آماده کنید سپس آبکش کرده و وقتی به اندازه کافی خنک شدند، روی یک کاغذ مومی یا کاغذ مخصوص فر داخل سینی پهن کنید. فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سلسیوس گرم کنید.

۳. موقعی که پاستا در قابلمه می جوشد، سراغ درست کردن مواد پنیری بروید. اسفناج فریز شده یا بخارپز را روی حوله کاغذی پهن کنید، آن را فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود (همه آب آن را خارج نکنید تا پاستای شما نرم و آبدار باشد) سپس اسفناج را خرد کنید. در یک کاسه مناسب، اسفناج، پنیر ریکوتا، تخم مرغ، جعفری را ریخته و با نمک و فلفل مزه دار کنید. ۱ و ۱/۲ پنیر موزارلا و پارمزان را بریزید.

۴. ۱/۴ پیمانه مخلوط پنیری را به طور یکسان روی پاستاها پهن کنید. پاستاها را رول کنید. حدود ۱ پیمانه از سس مارینارا را داخل ته ظرف پخت بریزید. لازانیا های رول شده را توی ظرف قرار دهید سپس باقیمانده سس مارینارا را بریزید و روی آن ۱ پیمانه باقیمانده پنیر موزارلا بپاشید. آن را در فر از پیش گرم شده به مدت ۲۰ تا ۲۸ دقیقه بپزید تا زمانی که کل آن پخته شود.