فیلوی مثلثی با مغز قارچ

شما می دانستید که سمبوسه هم یک فینگرفود است؟ خب بله، چون این غذا هم با دست برداشته می شود.

شما می دانستید که سمبوسه هم یک فینگرفود است؟ خب بله، چون این غذا هم با دست برداشته می شود. البته ما به جای نان لواش از خمیر لطیف فیلو استفاده می کنیم و به جای سرخ کردن آن را در فر می گذاریم تا برشته شود. اینطوری سالمتر هم هست. دستور پیش روی یک نوع خمیر فیلوی مثلثی با مغز قارچ و سبزیجات است که با کمی اختلاف شبیه به سمبوسه خودمان است. این دستور برای ۳۵ تا ۴۰ عدد کوچک از این فینگرفود است.



مواد لازم:

قارچ: ۴۰۰ گرم، بسیار ریز خرد شده (ترجیحا در غذاساز)
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری+ ۲ قاشق غذاخوری برای برس زدن
پیازچه: ۴ عدد، خیلی ریز خرد شده
اسفناج: ۲۰۰ گرم در سینی خرد شده و آب آن کامل گرفته شود
جعفری: ۱/۲ یک دسته کوچک، ریز خرد شده
سبزی معطر: ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری
پنیر خامه ای: ۱۴۰ گرم
خمیر فیلو: ۸ ورقه
نمک و فلفل: به اندازه لازم

طرز تهیه:

۱. قارچ های خرد شده را در یک ماهیتابه همراه با روغن زیتون سرخ کنید تا پخته شده و آب آن ها بخار شود (حدود ۱۰ دقیقه).

۲. قارچ ها را داخل کاسه بریزید، سپس پیاز، جعفری، اسفناج، سبزیجات معطر خشک و پنیر خامه ای را اضافه کنید. در آخر نمک و فلفل را افزوده و خوب مخلوط کنید.

۳. یک ورقه خمیر فیلو را روی یک تخته برش چوبی یا کف یک سینی استیل بزرگ پهن کنید و کل سطح آن را با روغن زیتون برس بکشید. یک لایه دیگر از خمیر را روی آن قرار دهید.

۴. آن را از عرض به ۵ نوار برش بزنید. حدود یک قاشق غذاخوری از مخلوط قارچ را در انتهای هر نوار قرار دهید و بپیچانید تا به شکل یک مثلث درآید. پیچاندن مثلت را ادامه دهید تا کل نوار خمیر تمام شود.

۵. این کار با نوار های دیگر هم انجام دهید. تا حدی که تمام مواد قارچ و نوار های خمیر تمام شده و تبدیل به مثلث های کوچک شوند.

۶. یک سینی فر را با روغن زیتون برس بزنید. سپس تمامی فیلو های مغزدار را در دمای ۱۸۰ درجه سلسیوس یا ۳۳۵ درجه فارنهایت به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر بپزید. فیلو ها باید قهوه ای و ترد شوند.

نکات مهم

سعی کنید سمبوسه ها را بلافاصله یا نهایتا چند ساعت پس از پخت سرو کنید، چون پس از مدتی تردی خود را از دست داده و حالت نرم پیدا می کنند. اگر بخواهید آن ها را بیشتر نگه دارید. بدون پختن بگذارید حداقل نیم ساعت روی سینی فر در فریزر بمانند سپس آن ها را داخل کیسه زیپ لاک قرار دهید. بعد دوباره آن ها را داخل فریزر قرار دهید. وقتی می خواهید دوباره از آن ها استفاده کنید. پس از خارج کردن از فریزر در فر گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید

منبع: scrummylane