قیمه یزدی

شهر ۱۷۰۰ ساله یزد یکی دیگر از مقاصد گردشگری ایرانیان در نوروز است. اگر شما هم این شهر را برای تعطیلاتتان انتخاب کرده اید، یادتان نرود که در کنار تست قیمه بسیار لذیذ یزدی، انواع آش پرطرفدار این شهر را هم امتحان کنید.

اگر قیمه یزدی را تا کنون ندیده و نچشیده اید از همین حالا بهتر است که تصورتان را راجع به قیمه ای که در ذهن دارید تغییر دهید. قیمه یزدی از گوشت، نخود، پیاز و دارچین تهیه می شود، اما مزه ای منحصر به فرد و لذیذ دارد. یادتان نرود که در کنار غذاها، شیرینی های محبوب یزد را نیز امتحان کنید. لوزپسته، لوزبادومی، لوزنارگیل، کیک یزدی، باقلوا، پشمک، قطاب و حاجی بادوم از شیرینی های خوشمزه یزدی هستند.

مواد لازم
زردچوبه ۱ قاشق مربا خوری
پودر هل سبز ۱ قاشق چای خوری
دارچین ۱ قاشق چای خوری
پیاز ۲ عدد
نخود ۱ پیمانه
لیمو عمانی ۳ عدد
گوشت خورشتی ۵۰۰ گرم
زعفران (ساییده) ۱ قاشق چای خوری
طرز تهیه:
نخود ها را در آب بریزید و اجازه دهید آب جوش بیاید سپس شعله را خاموش کنید و نخودها را از صافی رد کرده و پوست آنها را جدا کنید و اگر دوست دارید آنها را به دو قسمت تقسیم کنید.
در ظرفی جدا گانه مقداری روغن را داغ کنید و نصف پیاز را رنده کرده و آن را به خوبی سرخ کنید تا طلایی شود .حالا گوشتها را به آن بیفزایید و انقدر تفت دهید تا رنگ گوشت سفید شود.
سپس زردچوبه را به گوشت بیفزایید و اجازه دهید با مقدای آب بپزد.وقتی گوشت نیم پز شد نخودها را به آن اضافه کنید و اجازه دهید غذایتان خوب بپزد.
وقتی غذایتان تقریبا پخت لیمو عمانی ها را به آن اضافه کنید و در ظرفی جدا نصف دیگر پیاز را خرد کرده و سرخ کنید و با اضافه کردن هل و دارچین و زعفران آب کرده آن را به غذا اضافه کنید و اجازه دهید کمی دیگر جا بیفتد.