انشا در مورد مبعث پیامبر | انشا درباره عید مبعث

انشا در مورد مبعث پیامبر | او در غار حرا بود که، خداوند مبعوثش کرد برای هدایت بشر، برای انبساط و تجلی نور حیات، برای پیامبری. سالها از آن لحظه ی سرنوشت ساز می گذرد و امسال سالگردش مصادف شده با 25 فروردین 97. در ادامه یک انشا درباره مبعث پیامبر آورده شده است که با هم می خوانیم.

بعثت، نعمت خدا بر بشریت است و منت آفریدگار، بر انسان ها! اگر هستی، صدفی گوهرپرور است، آن گوهر، وجود حضرت رسول (ص) است که به «تکوین»، معنی بخشیده است. و خداوند را، چه تدبیرهایی شگفت و زیباست، در آراستن چهره خلقت و افروختن مشعل هدایت! آن گاه که خدا خواست تا چهره آفرینش را روشن کند «محمد» را آفرید.
و آن گاه که خواست تا بر آدمیان منت نهد و تاریخشان را به طراوت بهار مبدل سازد و شب کائنات را به روز روشنایی و فروغ وحی، بیاراید، «مصطفی» را برگزید و برانگیخت. آن شب ، شب بیست و هفتم رجب بود، محمد غرق در اندیشه بود، که ناگهان صدایی گیرا و گرم در غار پیچید:
بخوان! بخوان به نام پروردگارت که بیافرید، آدمی را از لخته خونی آفرید
بخوان که پروردگار تو ارجمندترین است،
همو که با قلم آموخت و به آدمی آنچه را که نمی دانست بیاموخت .
آری، در روزگاری که میوه اش فتنه بود و خوراکش مردار، زندگی اش آلوده و سایه های ترس شانه های بردگان را می لرزاند و تازیانه ستم، عاطفه را از چهره ها می سترد.
در آن زمانیکه تاریکی، در اعماق تن انسان زوزه می کشید و دخترکان بی گناه در خاک سرد زنده به گور می شدند در این هنگام بود که محمد(ص) بر چکاد کوه نور ایستاد و زمین در زیر پاهای او استوار گردید.در واقع بعثت طلوعی بود که خورشید حق را از خاور تاریخ، تابانید. محمد مبعوث شد، تا شرک بت پرستی رخت بربندد، جهل و جور بمیرد، جاهلیت از صحنه زندگی ها بگریزد و چشم جهان به روی فروغ وحی گشوده شود.