جاسوسی صوتی و تصویری مرورگر کروم از کاربران

یک نقض طراحی UX در مرورگر Chrome اجازه می دهد وب سایت های مخرب صدا یا ویدئو کاربر را بدون هیچگونه هشدار یا نشانه های بصری ضبط کنند و بدین صورت کاربر مورد سوء استفاده قرار گیرد. در ادامه بیشتر بخوانید:

APIجدید HMTL5 اجازه گرفتن خروجی صوتی و تصویری را از مرورگر می دهدبه نحوی که اینکار نیازی به استفاده از واسطه های سخت و محلی ویندوز یا پلاگین های عجیب مرورگر نمی باشد و هر دو مرورگر فایرفاکس و کروم و مرورگر Edge نیز به زودی اجازه دسترسی به دوربین لپ تاپ، تبلت،گوشی یا هر وسیله دیگر را می دهند.
این آسیب پذیری در دهم اپریل 2017 توسط یک توسعه دهنده AOLبه گوگل گزارش شد اما این غول فناوری این آسیب پذیری را بعنوان یک مسئله امنیتی معتبر نپذیرفت که به معنی این است که هیچ وصله امنیتی رسمی برای این آسیب پذیری در کار نیست.
API جدید HMTL5 اجازه گرفتن خروجی صوتی و تصویری را از مرورگر میدهد. برای اینکار نیازی به استفاده از واسطه های سخت و محلی ویندوز یا پلاگینهای عجیب مرورگر نمی باشد. هر دو مرورگر فایرفاکس و کروم (و مرورگر Edge نیز به زودی) اجازه دسترسی به دوربین لپتاپ، تبلت، گوشی یا هر وسیله دیگر را میدهند زیرا برخی از برنامه های کاربردی مانند Hangouts Google اجازه چت تصویری را فراهم می سازد.