آرامش در 5 دقیقه؛ چطور استرس را برطرف کنیم؟

این پنج راهکار کمک می کنند در کمتر از پنج دقیقه آرام شوید. برای برطرف کردن استرس، این راه ها را امتحان کنید!

شاید با دیدن کارهایی که پیش رو دارید یا از اتفاقات کوچک عصبی شوید. این پنج راهکار کمک می کنند در کمتر از پنج دقیقه آرام شوید.
تنفس با یک سوراخ بینی
این یک تکنیک سنتی است که برای باز شدن کانال های مسدود شده ی انرژی استفاده می شود. راحت نشسته و پشتتان را صاف نگه دارید، شانه ها به سمت عقب باشند. سوراخ سمت چپ بینی خود را با انگشت اشاره و میانی دست چپ بسته و با سوراخ راست بینی یک نفس عمیق بکشید. حالا سوراخ سمت راست را بسته و نفستان را از سمت چپ خارج کنید. این کار را یک تا سه دقیقه تکرار کنید تا حس کنید انرژی گرفته و نگرانی تان از بین رفته است.
یک فنجان چای سبز
چای سبز دارای آنتی اکسیدانی است که به کاهش استرس و نگرانی کمک می کند. بعلاوه این نوشیدنی گرم دارای ماده ای به نام اپی گالوستاچین گالت است که حس آرامش در شما را تقویت خواهد کرد.
شمارش معکوس
شاید بی اثر به نظر بیاید اما باور کنید خیلی سخت است درحالی که تمرکزتان روی شمارش است تا به یاد آورید شش قبل از هفت بود یا بعد از آن، بازهم بتوانید به نگرانی خود فکر کنید. هرچند بار که لازم دیدید این کار را تکرار کنید.
گوش دادن به موسیقی دلخواه
آیا طرفدار سبک جاز هستید؟ یا به موسیقی های پاپ علاقه مندید؟ به هر حال از هر سبکی که لذت می برید همان را برای خودتان بگذارید. این موسیقی حال روحی شما را تغییر می دهد که این برای گذشتن از موضوعی که نگرانتان کرده لازم است.
تلقین های مثبت
باور کنید. تکرار کردن چیزی که می خواهید اتفاق بیفتد برای شما معجزه خواهد کرد. می توانید تنها آن را زمزمه کنید و فقط خودتان بشنوید. یا بهتر، به دست شویی رفته و در آینه به چشمان خود خیره شوید و بگویید " من در این مصاحبه موفق خواهم شد". مطمئن باشید این اتفاق می افتد.