شیرینی ها چه ضرری برای مردان دارند؟

مطالعات تازه حاکیست مصرف مقدار زیادی مواد قندی نه تنها سلامت دندان ها را به خطر انداخته و افزایش وزن را به دنبال دارد بلکه ممکن است خطر بلندمدتِ ابتلا به اختلال های روانی را در مردان افزایش دهد

پزشکان دریافتند مردانی که روزانه بیش از ۶۷ گرم خوراکی و نوشیدنی حاوی مواد قندی مصرف کنند در مقایسه با مردانی که کمتر خوردنی های شیرین می خورند بیشتر احتمال دارد دچار اضطراب، افسردگی و دیگر اختلال های روانی پس از پنج سال شوند.

در این بررسی پزشکان انگلیسی به دنبال آن بودند تا متوجه شوند آیا مصرف مواد قندی می تواند بر ابتلا به اختلالات روان تاثیر بگذارد.

پزشکان به مطالعه روی ۱۰ هزار و ۳۰۸ فرد ۳۵ تا ۵۵ سال در فاز نخست تحقیقشان پرداختند. در مدت ۲۲ سال شرکت کنندگان در چهار بازه زمانی به پرسش هایی در مورد خوراکی های مصرفی پاسخ دادند. پزشکان از این اطلاعات برای محاسبه مصرف روزانه مواد قندی شرکت کنندگان استفاده کردند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، به گفته پزشکان انگلیسی مردانی که بالاترین میزان مصرف مواد قندی را داشتند ۲۳ درصد بیشتر احتمال دارد بعد از مدت پنج سال به اختلال های روانی شایع مبتلا شوند.

همچنین این مطالعه نشان داد زنان و مردانی که دچار اختلالات خلقی هستند در صورت مصرف زیاد مواد شیرین بیشتر با خطر ابتلا به افسردگی در این دوره پنج ساله مواجه بوده اند.

بر اساس این یافته ها، متخصصان تاکید دارند که پرهیز از مصرف شیرینجات و مواد قندی در بهبود خلق و خو و بهداشت روانی نقش موثر دارد