دستاورد دانشگاه کارنگی ملون/ با این نرم افزار به سادگی آب خوردن ربات بسازید

با استفاده از این ابزار به راحتی می توان ربات های چهار چرخ یا چهارپا تولید کرد. این ابزار ابتدا ربات های مذکور را طراحی می کند و سپس می توان مدل طراحی شده را با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تولید و عرضه کرد.

عرضه یک ابزار طراحی تعاملی توسط محققان دانشگاه کارنگی ملون، تولید و آزمایش ربات های مختلف را توسط متخصصان و همین طور افراد عادی راحت تر کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فیز، با استفاده از این ابزار به راحتی می توان ربات های چهار چرخ یا چهارپا تولید کرد. این ابزار ابتدا ربات های مذکور را طراحی می کند و سپس می توان مدل طراحی شده را با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تولید و عرضه کرد.

این نرم افزار طراحی دارای رابط کاربری ساده ای است که به کاربران امکان می دهد اجزای مختلف ربات را از میان مجموعه ای از اجزای پیش فرض انتخاب کنند. این اجزا با یکدیگر سازگاری داشته و می توان آنها را به راحتی در کنار یکدیگر قرار داد.

در نهایت با استفاده از تعدادی ابزار ارتباطی و دیسک می توان بخش های اصلی این ربات ها را به هم متصل کرد و رباتی کامل را برای چاپ سه بعدی آماده کرد.

قبل از انجام چاپ، نرم افزار تست شبیه سازی حرکت ربات را اجرا می کند تا مشخص شود فعالیت هر ربات در فضای واقعی تا چه حد با آنچه که تصور می شود، مطابقت دارد.

صرفه جویی در وقت و هزینه و تسهیل طراحی و ساخت ربات برای عموم علاقمندان از جمله مزایای استفاده از این روش است. البته هنوز تا تکمیل این نرم افزار و استفاده عمومی از آن راه درازی در پیش است.