انستیتوی اینترنت دانشگاه آکسفورد: استفاده بیش از حد از رسانه ها به ازدواج آسیب می رساند

گرچه اکنون این امکان بوجود آمده است که با از طریق پیام متنی، توئیتر، فیس بوک و فورسکوئر (Foursquare) با همسرتان ارتباط برقرار کنید، این وضعیت ممکن است مشکلاتی را هم ایجاد کند.

یک نظرخواهی جدید از گروهی از ازدواج کرده انگلیسی نشان می دهد صحبت کردن بیش از حد از طریق کانال های ارتباطی متفاوت می تواند به روابط آنها آسیب بزند.

به گزارش لایو ساینس برنی هوگان از انستیتوی اینترنت دانشگاه آکسفورد که این تحقیق را انجام داده است، می گوید: "بیش از 24000 نفر که رابطه ازدواجی داشتند در این این پژوهش جدید از 10 کانال ارتباطی استفاده می کردند."

"ما دریافتیم که افرادی که از شمار بیشتری از این رسانه ها استفاده می کنند رضایت بیشتری از روابط عاطفی شان ابراز نمی کنند و برخی از آنها حتی کاهش رضایت را گزارش می کنند."

هوگان د رحال آزمایش این نظریه بود که آیا رابطه ای میان استحکام رابطه عاطفی و میزان ارتباط از طریق خروجی های گوناگون رسانه ای وجود دارد یا نه.

او دریافت استفاده بیشتر از رسانه ها ممکن است نشانه ای از یک ازدواج مستحکم باشد اما این امر فقط تا حد معینی صادق است.

به گفته او به نظر می رسد که "یک حد نهایی" وجود دارد که پس از آن حفظ کردن کانال های زیاد جداگانه طاقت فرسا می شود و ممکن است پیوندهای عاطفی را تضعیف کند. این پژوهش در کنفرانس سالانه جامعه روانشناسی بریتانیا ارائه شد.