رئیس اف بی آی چگونه از اخراج خود باخبر شد؟

خبر برکناری جیمز کومی از ریاست اف بی آی حتی برای خودش نیز جالب توجه و غیرقابل باور بود.

شنیدن این خبر از تلویزیون آنهم در حالیکه وی مشغول سخنرانی برای کارکنان یکی از دفاتر این سازمان در لس آنجلس بود، به حدی برای جیمز کومی غیرمنتظره بود که او نخستین بار که آن را شنید باور نکرد و فکر کرد یک "شوخی" است.

به گزارش نیویورک تایمز، زمانیکه کومی در «لس آنجلس» درگیر یک سخنرانی بود تلویزیونی که پشت سر او قرار داشت به یکباره خبر اخراجش از اف بی آی را پخش کرد.

کومی در واکنش به این خبر خندید و گفت فکر می کنم این یک شوخی نسبتاً خنده دار است. اما پس از آن، کارمندانش به او اطلاع دادند که دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا - نامه اخراج او را ارسال کرده است.

کومی سپس بدون آنکه سخنرانی اش را به پایان ببرد، با کارمندان اف بی آی خداحافظی کرد و با چهره ای ناراحت از ساختمان خارج شد.

درحالیکه منتقدان دلیل برکناری "جیمز کومی" را تحقیقات او درباره ارتباط تیم ترامپ با روسیه می دانند، ترامپ در نامه اخراج کومی، دلیل تصمیم خود را ناکارآمدی او اعلام کرده است.

گفته می شود حتی کنگره نیز از تصمیم ترامپ برای برکناری رئیس اف بی آی مطلع نبوده است.

وی در حالی از سوی ترامپ اخراج شد که بسیاری او را به دلیل به جریان انداختن پرونده ایمیل های جنجالی هیلاری کلینتون تنها چند روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا به جانبداری از ترامپ و تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات متهم کرده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان