پنج منبع غذایی برای چربی های سالم

چربی های اشباع نشده ی زیادی وجود دارند که برای سلامت قلب و عروق مفیدند. این چربی ها التهاب بدن در طول روز را کاهش می دهند.

چربی های اشباع نشده ی زیادی وجود دارند که برای سلامت قلب و عروق مفیدند. این چربی ها التهاب بدن در طول روز را کاهش می دهند.

آواکادو

آواکادو درصد زیادی چربی اشباع نشده دارد. تحقیقات نشان می دهند افزودن این خوراکی لذیذ به رژیم غذایی شما برای سلامت قلب نیز خوب است. روزانه خوردن یک عدد آواکادو سطح کلسترول بد بدن را پایین می آورد.


روغن زیتون

روغن زیتون مثالی از روغن هایی است که چربی های اشباع نشده دارند و به کاهش سطح کلسترول بد کمک کرده و خطر بیماری های قلبی و سکته را کم می کند. استفاده ی مرتب از روغن زیتون از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند.


روغن کانولا

روغن کانولا نیز مانند روغن زیتون در بالای لیست روغن هایی قرار دارد که چربی سالم و اشباع نشده دارند. روغن کانولا نسبت به روغن زیتون برای آشپزی مناسب تر است. بنابراین اگر به دنبال یک روغن آشپزی سالم و دیرسوز هستید کانولا انتخاب خوبی برای شماست.


آجیل ها

افزودن آجیل های درختی به رژیم غذایی از بیماری های قلبی پیشگیری می کند و انواع مختلفی از آجیل شناخته شده اند که برای سلامت قلب مفید می باشند: بادام، گردو، بادام هندی، بادام زمینی و پسته. این آجیل ها علاوه بر چربی خوب دارای فیبر و پروتئین گیاهی هستند، موادی که در رژیم غذایی اهمیت ویژه ای دارند.


سالمون

سالمون و دیگر ماهی های چرب مانند قزل آلا و شاه ماهی منابع عالی و سرشار از پروتئین چربی های اشباع نشده هستند. برخلاف انواع دیگر پروتئین های حیوانی ( مانند گوشت قرمز که دارای چربی اشباع شده ی زیاد است ) این ماهی اسیدهای چرب امگا3 زیادی داشته و دارای مقدار کمی چربی اشباع شده ی ناسالم هستند.