گام هایی برای موفقیت در تغییر شغل

برای تغییر موقعیت شغلی خود باید موارد خاصی را در نظر بگیرید. این نکات به شما کمک خواهند کرد.

رضایت خود از شغل کنونی را ارزیابی کنید


لیستی از موفقیت‌های روزانه‌ی خود در کار فعلی تهیه کنید و به دنبال راهی برای تکرار آن باشید. کدام جنبه‌های شغلتان را دوست دارید و کدام را دوست ندارید؟ آیا نارضایتی شما مرتبط با شغلتان است، محیط کارتان یا کسانی که با آن‌ها کار می‌کنید.


علایق و مهارت‌های خود را ارزیابی کنید



موفقیت‌های گذشته، کارهای داوطلبانه و پروژه‌های قبلی خود را مرور کنید تا ببینید در کدام کارها مهارت دارید. ببینید کدام مهارت‌های شما در این کار به دردتان می‌خورد.


کارهای جایگزین پیدا کنید



با تحقیق در مورد انتخاب‌های شغلی از دوستان، خانواده و شبکه‌های اجتماعی و ارزیابی مهارت‌های خود ایده‌هایی در مورد کارهای جایگزین برای شغل فعلی پیدا کنید.


امتحان کنید


به دنبال امتحان کارهای داوطلبانه مرتبط با زمینه‌ی شغلی انتخابی خود باشید. در این شرایط می‌توانید علایق خود به آن کار را امتحان کنید.


به کلاس بروید


فرصت‌های تحصیلی که پیش‌زمینه‌ای برای شما می‌سازند را فراموش نکنید. به دنبال شرکت در جلسات آموزشی باشید و زمانی در روز یا هفته را برای شرکت در سمینارها وقت بگذارید. با گروه‌های حرفه‌ای در زمینه‌ی شغلی خود صحبت داشته باشید.


شغل جدیدی در همان صنعت پیدا کنید


شغل‌های جایگزینی درهمان زمینه‌ی صنعت شغلی فعلی خود بیابید که به نوعی مرتبط با همین شغل فعلی‌تان باشد. مثلاً اگر فروشنده‌ی یک فروشگاه بزرگ هستید و از کار در ساعات آخر هفته یا بعدازظهرها خسته‌اید می‌توانید به دنبال کار در یک صنعت جدید مرتبط باشید که نیاز به کار زیادی نداشته باشد.