۱۰ نکته برای پخت همبرگرهای عالی

توجه به برخی نکات باعث می‌شود همبرگرهای شما به جای خوب، بی‌نظیر شوند. اگر همه‌ی موارد را نخواستید رعایت کنید حتی یکی از آن‌ها هم به شما کمک خواهد کرد.

با گوشت مناسب شروع کنید



گوشت‌های آبدار با چربی کافی، حداقل ۱۸ درصد، مناسب‌ترند. گوشت کم چرب همبرگر شما را خشک و سخت می‌کند. هرچه گوشت تازه‌تر باشد همبرگر شما تردتر و لذیذتر خواهد شد.


زیاد گوشت را هم نزنید


هرچه بیشتر گوشت هم بخورد سفت تر خواهد شد. در یک کاسه‌ی بزرگ گوشت را تکه‌های کوچکی تقسیم کرده و به هر یک نمک و سایر ادویه‌ها را بزنید. با انگشت به آرامی مواد را روی گوشت پخش‌کنید تا ترکیب شوند.


استفاده از دست‌های خیس


کمی رطوبت در ابتدای کار باعث می‌شود انشگتهایتان چسبنده نشوند. همچنین اجازه می‌دهد گوشت سریع تر به هم وصل شده و نیاز به کار زیاد نداشته باشد.


ساختن برگر با یک گودی در وسط


گوشت را به تکه‌های مساوی تقسیم کرده و همبرگرهایی با ۲ سانتی‌متر ضخامت در لبه‌ها و ۱.۵ سانتی‌متر ضخامت در مرکز درست کنید.


سرد نگه‌داشتن همبرگرها قبل از گذاشتن در فر


برخلاف گوشت‌های دیگر که تا زمان پخت بهتر است در دمای اتاق باشند گوشت‌های همبرگر باید سرد نگه داشته شوند تا به هم متصل مانده و آبشان باقی بماند. تا زمانی که فر داغ شود گوشت‌ها را در سینی گذاشته و روی آن را بپوشانید. این کار کمک می‌کند چربی که عامل طعم همبرگرهاست در گوشت باقی بماند.


با سینی تمیز کار را شروع کنید


ذرات گرد و غبار و سطحی که چرب نشده یا خوب داغ نشده باشد باعث چسبیدن همبرگر به سطح خواهد شد. شما می‌خواهید همبرگرتان راحت جداشده و سریع شکل‌گرفته و بپزد.


از فر داغ استفاده کنید



فر را خوب گرم‌کنید. در فرهای گازی باید در زمان پخت درب ظرف را بگذارید و در فرهای زغالی درب آن بردارید.


تنها یک‌بار آن‌ها را برگردانید


چرخاندن مداوم همبرگرها باعث می‌شود گوشت خشک و سفت شود و برگرداندن زود باعث چسبیدن آن‌ها به ظرف خواهد شد. با ۲ دقیقه پختن همبرگرها خام، با ۳ دقیقه کمی پخته و با ۴ تا ۵ دقیقه کاملاً پخته خواهند شد.


در زمان پخت آن‌ها را فشار ندهید


این یک اشتباه رایج در سرخ کردن همبرگرها فشار دادن آن‌ها در زمان پخت است. با این کار آب آن‌ها خارج می‌شود و تمام طعم و رطوبت آن از بین خواهد رفت.


بگذارید مدتی بمانند



پس از اتمام پخت، همبرگر نیز باید مانند سایر گوشت‌ها مدتی بماند تا پخت آن تمام‌شده و آبی که در زمان سرخ شدن روی سطح آن جمع شده در تمام سطح توزیع شود. از آنجایی که همبرگر سطح کوچکی دارد ده دقیقه کافی است.