باورهای نادرست در مورد پاستا

اگر به آب روغن اضافه نکنید به هم می‌چسبد

شما باید مطمئن شوید پاستا در زمان پخت به هم نمی‌چسبد. در ابتدا مطمئن شوید آب کافی در قابلمه ریخته‌اید. سپس پس از اضافه کردن پاستا یک یا دو هم بزنید، همچنین اگر پاستاها بلند هستند درزمان پخت نیز گه گاه هم بزنید. در زمان افزودن پاستا آب باید در حال جوش باشد.


برای پخت نیاز به آب زیاد ندارید



آب کافی مانع چسبیدن تکه‌های پاستا به یکدیگر می‌شود و به آن‌ها فضای کافی برای حرکت می‌دهد. همچنین باعث می‌شود نشاسته‌ی آزاد شده از پاستا بیشتر در آب رقیق شود و در نتیجه شما در نهایت به یک پاستای چسبناک نخواهید رسید، یعنی پاستای شما به هم نمی‌چسبد.


نیازی نیست آب در حال جوش باشد



در ابتدای زمان پختن پاستا و در حین پخت، آب در حال جوش مانع چسبیدن پاستا به هم می‌شود. در نهایت این کار باعث طعمی لذیذ و پاستایی خوب برای شما خواهد شد.


بگذارید خوب آب آن برود



قبل از شروع کار در زیر آبکش خود یک کاسه بگذارید. همزمان با آبکش کردن ماکارونی مقداری از آب آن در کاسه خواهد ریخت. در زمان ریختن سس پاستای پخته‌شده قبل از سرو، مقداری از این آب را روی آن بریزید. اگر لازم دیدید آب را بیشتر اضافه کنید تا پاستای شما به غلظت مناسبی برسد.


بعد از پخت باید روی آن آب بریزید



نیازی به این کار نیست مگر اینکه می‌خواهید از پاستای خود در سالاد سرد پاستا می‌خواهید استفاده کنید. در غیر این صورت تنها دارید نشاسته‌های باارزش را دور ریخته و سس نیز خوب به آن‌ها نخواهد چسبید.


نیازی نیست به آب نمک بزنید



اگر به آب پاستای خود نمک نزنید در نهایت پاستایی بدطعم و بی‌مزه خواهید داشت. در کل برای یک قابلمه‌ی متوسط آب دو تا ۳ قاشق غذاخوری نمک کافی است.


پاستا بخاطر سس آن مهم است



برخی تصور می‌کنند طعم پاستا به سس آن است و نودل ها را زیر مقدار زیادی سس پنهان می‌کنند. با این وجود در اصل پاستا در ایتالیا به خاطر خود آن شهرت دارد نه سس. سس‌ها اغلب کمی روی پاستا را باید بگیرند.


پاستای تازه با خشک‌شده فرق دارد



لزوماً این‌طور نیست. مانند اینکه برای پاستا با اشکال مختلف سس‌های متفاوتی وجود دارد برای این موضوع نیز دقیقاً همین طور است. برخی سس‌ها با پاستای تازه بهتر هستند و برخی دیگر با پاستای های قدیمی و خشک‌شده.


با پرتاب پاستا به سقف و دیوارها متوجه پخت آن شوید



شاید پرتاب کردن پاستاها به سقف و دیوار سرگرمی جالبی باشد اما اطلاعات زیادی در مورد پخته بودن پاستا به شما نمی‌دهد و تمیز کردن آن نیز سخت خواهد بود. برای اطمینان از پخت می‌توانید به زمان پیشنهادی روی بسته به عنوان راهنما دقت کنید. همچنین بهترین راه برای اینکه بگویید پاستای شما کاملاً پخته است چشیدن آن می‌باشد. پاستا باید حالتی سفت داشته، راحت جویده شده و هیچ سفیدی در مرکز آن نباشد.