۵ راه حل برای درمان آفتاب سوختگی

گاهی با وجود استفاده از ضدآفتاب بازهم دچار آفتاب‌سوختگی می‌شوید. شما می‌توانید برای تسریع بخشیدن به بهبود پوست خود از ترفندهای زیر کمک بگیرید.

از داخل شروع کنید

درمان آفتاب سوختگی

یک نگاه در آینه به شما می‌گوید که دچار مشکل شده‌اید. وقتی متوجه قرمزی پوست خود شدید در اولین فرصت یک داروی ضدالتهاب مانند ایبوبروفن یا آسپیرین بخورید. این دارو کمک می‌کند التهاب و قرمزی پوست متوقف‌شده و درد آن تسکین یابد.


خنک شوید


زیر دوش رفته و آب سرد را بازکنید تا پوستتان کمی تسکین یافته و هر ماده‌ای مانند نمک یا شن که باعث آسیب شده است را پاک‌کنید. اگر وان دارید بهتر است. یک پیمانه جو به آن اضافه کنید تا آب را خنک‌تر کند و به قابلیت خنک‌کنندگی و تسکین بخشی آن برای پوست شما بیفزاید.


رطوبت رسانی


خورشید رطوبت پوست را از بین می‌برد، پس باید در طی چند روز بعد مرتباً به پوست رطوبت رسانی کنید. به دنبال مرطوب‌کننده های دارای آلوئه ورا، گلیسیرین یا اسید هیالورونیک باشید. برای تأثیر بیشتر، مرطوب‌کننده‌ی خود را داخل یخچال نگه‌دارید.


کمپرس‌های دست‌ساز


یک کمپرس سرد خیس‌خورده در شیر، سفیده‌ی تخم‌مرغ یا چای سبز را روی پوست خود امتحان کنید. پروتئین موجود در شیر و تخم‌مرغ سوختگی را پوشانده و آن را تسکین می‌دهد، درحالی‌که چای سبز التهاب را کاهش خواهد داد.


نوشیدنی استفاده کنید



خورشید نه‌تنها رطوبت را از پوست می‌گیرد بلکه باقی بدن را نیز کم آب می‌کند و باعث می‌شود پس از یک روز طولانی مقابل خورشید احساس خستگی شدید کنید. با نوشیدن آب زیاد و خوردن میوه‌هایی مانند هندوانه، طالبی، خربزه و انگور با آسیب‌های از نور خورشید مبارزه کنید.