آش جوی ایرانی در این هوا میچسبه!

آش جو یک نوع از انواع آش‌های ایرانی است. در طبخ این نوع آش از سبزیجات معطر و مخصوص آش نظیر: تره، جعفری، گشنیز، شوید و حبوبات نظیر نخود، لوبیا، عدس و برنج و جو پوست گرفته، پیاز و کشک غلیظ زردچوبه و روغن استفاده می‌شود.

آش جو یک نوع از انواع آش‌های ایرانی است. در طبخ این نوع آش از سبزیجات معطر و مخصوص آش نظیر: تره، جعفری، گشنیز، شوید و حبوبات نظیر نخود، لوبیا، عدس و برنج و جو پوست گرفته، پیاز و کشک غلیظ زردچوبه و روغن استفاده می‌شود و این آش با نعناداغ و پیاز داغ تزئین و مصرف می‌شود.

مواد لازم:

سبزی پاک نشده یک و نیم کیلوگرم

تره ۶۰۰ گرم

جعفری۵۰۰ گرم

اسفناج ۲۰۰گرم

گشنیز۱۰۰ گرم

شوید ۱۰۰ گرم

خرده برنج معطر یک دوم پیمانه

لوبیا چیتی ۱ پیمانه

عدس ۱ پیمانه

نخود ۱ پیمانه

جو ۲ پیمانه

کشک ۱ کیلوگرم

آب گوشت به میزان لازم

پیاز داغ طلایی به میزان لازم

طرز تهیه:

۱.حبوبات را پس از پاک کردن کاملاً شسته و۱۰ساعت میخیسانیم وچند بار اب ان را عوض می کنیم . سپس حبوبات را با اب مرغ یا گوشت کاملاً میپزیم

۲. پس از پخته شدن کامل سبزی شسته وخرد شده را اضافه میکنیم حدود ۴۵دقیقه اجازه می دهیم پخته شود ومرتب آش را بهم میزنیم تا ته نگیرد .

۳. حدود ۲۰۰گرم روغن حیوانی یا کره را به همراه ۲/۱ قاشق غذاخوری زردچوبه وکمی نعنا خشک( دلخواه ) داغ کرده وبه اش اضافه میکنیم ،در صورت داشتن گوشت گردن ان را ریش ریش کرده ودر این مرحله اضافه میکنیم .

۴. ۱۵دقیقه اخر پیاز داغ ، نمک وفلفل ، کشک را اضافه کرده ودر ظرف مورد نظر کشیده روی ان را با کشک وپیاز داغ وگوشت چرخ کرده سرخ شده تزئین میکنیم .