چرا مردان خیانت می کنند؟

زنی که خیلی زود شوهر خیانتکارش را به خاطر رفتاری که داشته، می‌بخشد در اصل دارد او را تشویق به انجام دوباره این کار می‌کند.

همه می‌دانند که خیانت کار درستی نبوده و غیر قابل قبول است اما برخی از مردان خیانت را جایگزین حل مسئله یا حتی طلاق می‌کنند. اما عده‌ای هم هستند که از زندگی زناشویی‌شان راضی هستند اما کنجکاوی آنها را به سمت خیانت می‌کشاند. این واقعا غم‌انگیز است که زنی به خیانت همسرش پی ببرد اما اگر برخی از دلایلی را که باعث می‌شود مردان تعهد خود را فراموش کنند، بداند، شاید بتواند به راحتی از این مسئله پیشگیری کند.

انتظار غیر منطقی دارد
مرد معتقد است همسرش نیازهای عاطفی و جنسی او را برآورده نمی‌کند. مرد ممکن است اولویت‌های مختلف زن مانند کار و بچه و امور مالی را در نظر نگیرد و این همان جایی است که او فکر میکند توجه کافی نمی‌گیرد و به سمت خیانت کشیده می‌شود.

عشق از دست رفته
یکی از مهم‌ترین دلایلی که مرد به سمت خیانت می‌کشاند این است که احساس می‌کند، بین او و همسرش دیگر عشقی باقی نمانده است. بعد از سال‌ها زندگی با همسر ممکن است مرد در رابطه‌اش تغییر رویه بدهد. او نمی‌تواند به جدایی از همسرش فکر کند چون دردناک و غیرقابل تصور است. بنابراین به جای جدایی ممکن است به جایی برود که رضایت فیزیکی‌اش به دست بیاید. خیانت هیچ گاه نمی‌تواند کمک کننده باشد بلکه فقط جدایی را به تاخیر می‌اندازد.

از دست رفتن جذابیت
این مورد از شایع‌ترین دلایل خیانت مردان برشمرده شده است. این به طور معمول اتفاق می‌افتد که بعد از یک مدت طولانی زن در انجام مسئولیت‌های خود در رضایت‌بخشی جنسی مرد و نگهداشتن علاقه او تنبلی و کوتاهی کند. بسیاری از زنان متاهل دیگر در حفظ تناسب اندام و مراقبت از خود سهل‌انگار می‌شوند و دیگر نگرانی ندارند. این باعث می‌شود زن به یکباره جذابیت خود را از دست بدهد. از سوی دیگر مرد هم همسرش را ناجذاب می‌بیند و فکر می‌کند برقراری رابطه جنسی برایش مانند قبل رضایت‌بخش نیست.

زنان به آنها اجازه می‌دهند
زنی که خیلی زود شوهر خیانتکارش را به خاطر رفتاری که داشته، می‌بخشد در اصل دارد او را تشویق به انجام دوباره این کار می‌کند. او شاید این کار به خاطر ترس از تنهایی یا به این دلیل که ذاتا موجود مهربانی است، انجام دهد. علاوه بر این، برخی از زنان احساس می‌کنند مسئول خیانت همسرشان هستند و چون خودشان را سرزنش می‌کنند تلاش می‌کنند روابط‌شان را بهبود ببخشند. گاهی اوقات قلب آمرزنده یک زن ممکن است مرد را بارها و بارها به سمت خیانت بکشاند.

زنان نق نقو
زنانی که مدام غر می‌زنند هم می‌توانند دلیل کافی به دست مرد بدهند تا کج برود. بیشتر مردان بر این عقیده هستند که زنانی مرتب نق می‌زنند از نظر عاطفی و فیزیکی فرسوده هستند و به پایان دادن رابطه فکر می‌کنند. این قبیل زن‌ها مرتب در جنگ و دعوا هستند و ابزارلازم برای سردرد را فراهم می‌کنند. مرد هم به جای مصرف مسکن برای تسکین درد خیانت را انتخاب می‌کند تا از خانه‌ای که مهر و صفایی ندارد، فرار کند.