بدترین توصیه هایی که پیش از سفر به شما می شود

بخش زیادی از توصیه هایی که پیش از سفر از سوی دوستان به ما می شود اصلا کاربردی نیست و به درد نمی خورد. آن هم اگر به دلیل کم تجربگی، مجبور باشیم به توصیه دیگران اتکا کنیم، بهتر است بعد از شنیدن این پیشنهادها خوب فکر کنیم.

بخش زیادی از توصیه هایی که پیش از سفر از سوی دوستان به ما می شود اصلا کاربردی نیست و به درد نمی خورد. آن هم اگر به دلیل کم تجربگی، مجبور باشیم به توصیه دیگران اتکا کنیم، بهتر است بعد از شنیدن این پیشنهادها خوب فکر کنیم. رایج ترین راهنمایی های اشتباه سفر را با هم بررسی می کنیم:

۱- ایتالیا بهترین پیتزای دنیا را دارد!

مسافران زیادی هستند که بدترین پیتزاهای زندگی شان را در ونیز یا شهرهای دیگر ایتالیا خورده اند. تله های گردشگری که یکی از آنها غذاست در هر جایی پیدا می شود. حتی اگر غذاهای معروف آن کشور باشد.

۲- غذاهای دستفروش های خیابان را نخورید

در بعضی کشورها باید هنگام انتخاب یک فروشنده مواد غذایی در خیابان خیلی دقت کنید، اما غذاهای دست فروش های خیابانی مطمئنا یکی از مستقیم ترین و ارزان ترین راه های رسیدن به هویت یک کشور بخش جدایی ناپذیر از مسافرت هاست. امکان بیماری بر اثر خوردن غذا در هر جایی وجود دارد.

۳- حتما چک های مسافرتی همراه داشته باشید

داشتن چک های مسافرتی با راه افتادن شبکه های ای تی ام بین المللی ضرورتی ندارد. استفاده از این چک ها در خیلی از مقصدها بی فایده است چون بیشتر بانک ها و مغازه ها دیگر آنها را به پول نقد تبدیل نمی کنند. برای مواقع ضروری کارت اعتباری اضافه ای در کیف پولتان داشته باشید یا مقداری ارز، ترجیحا یورو یا دلار پنهان کنید.

۴- شما نمی توانید در چین به فیس بوک بروید

در بیشتر موارد این یک مشکل محسوب نمی شود. شما می توانید به سایت هایی مثل فیس بوک و توئیتر در چین دسترسی داشته باشید. اگر در این مورد شک دارید، یک جستجوی ساده می تواند خیالتان را راحت کند.

۵- لباس زیاد در سفر یعنی شستشوی کمتر

این نکته درست است اما همیشه مفید نیست. با توجه به موارد استثنا، شستشوی لباس ها گاهی می تواند راحت تر و ارزان تر از خانه باشد. در ویتنام، شستشوی لباس ها با در دست گرفتن کیسه لباس های کثیف و دادن یک دلار به کارمند هتل انجام می شود. لباس بیشتر در سفرها به معنی سنگین تر شدن بار سفر شماست که در سفرهای طولانی و زمینی مشکل ساز می شود.

۶- به اندازه کافی لنز، کرم ضدآفتاب و دارو همراه داشته باشید

این مورد خیلی به مقصد بستگی دارد، اما به طور کلی هرچیزی که در داروخانه های ایران فروخته می شود، در کشورهای دیگر هم پیدا می شود.

۷- برای محافظت از خود چاقو همراه داشته باشید

هرکسی این توصیه را به شما می کند، زیاد سفر نکرده و احتمالا باید در کشور خودش هم چاقو حمل کند.

۸- خودتان را با کتاب های راهنما خسته نکنید، هر اطلاعاتی که بخواهید آنلاین وجود دارد

این توصیه می تواند گاهی درست باشد، در مورد بعضی از مکان ها وب سایت های خوبی وجود دارد اما در مواقعی هم صدها سایت وجود دارد که تاریخ گذشته هستند و صحت مطالبشان هم هیچ وقت بررسی نشده. در خواندن کتاب های راهنما همیشه یک اعتماد دلگرم کننده وجود دارد.