بزرگترین اقیانوس دنیا عامل رنجش روان انسان

این مقاله از بزرگترین اقیانوس نامرئی دنیا سخن به میان می آورد که باعث رنجش های روانی انسان مدرن است و سبب رنجش های جسمی و روحی و جانی هم می شود.

شاید عنوان مقاله شما را به این تفکر وادارد که بحث ما مربوط به اقیانوس آرام باشد. اما این طور نیست و مبحث ما مربوط به اقیانوسی بزرگتر از اقیانوس آرام است. اقیانوسی که در این زمانه عامل بخش عظیمی از رنجش های روانی انسان شده و به نوبه ی خود، سبب رنجش های روحی و جسمی و جانی انسان می شود.
از وقتی بشر پا به دنیای الکترونیک گذاشت، و فنآوری پیشرفته آن را به دست آورد، فکر آن را نمی کرد که چاره ای برای اثرات منفی آن، داشته باشد.
اثراتی که امروزه نه تنها روان انسان را درگیر می کند، بلکه جسم و روح و جان او را هم تحت تأثیر قرار می دهد.
مدت هاست که اندیشه تغییر رفتار و اخلاق و کردار عجیب انسان، مرا بر این داشته تا این مورد را بررسی کنم و بفهمم چه عاملی سبب گوشه گیری، انزوا، بدبینی و سایر رفتارهای امروزین انسان می شود.
با تفکر در این رابطه، ابتدا این مسئله به ذهنم خطور کرده است که این مسئله به نوعی تقریبا همه گیر است. همین عامل همه گیری، سبب شد که بهترین گزینه هایی که انسان را همه گیر می کند، مد نظر بگیرم. عواملی مانند : غذا، آب، هوا و... .
ابتدا غذای انسان را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیدم آنچه در غذاهای تمام انسان ها مشترک است، افزودنی ها و اسانس هایی هستند که در انواع خوراکی ها و مواد غذایی هست. اما به مرور به این پی بردم که مقدار این اسانس ها آنقدر زیاد نیست که چنین عوارضی ایجاد کند. هر چند که اسانس ها و افزودنی های شیمیایی به نوبه خود و به مرور زمان عوارضی ایجاد می کنند.
مسئله بعدی که توجه مرا به خود جلب کرد، آب آشامیدنی بود. به نظر می رسید این عاملی همه گیر احتمال دارد در آب آشامیدنی باشد. اما خبری از آلودگی آب آشامیدنی نیست و در آب فقط املاح معدنی هست به همراه اثری از مواد تصفیه کننده آب.
مسئله بعدی، هوایی که تنفس می کنیم بود. هر چند که در شهرهای صنعتی و بزرگ آلودگی هوا می تواند سبب رنجش روان انسان و حتی جسم و جان و روح او شود، اما با مقایسه با شهرهایی که صنعتی نیستند، مقایسه شده که در این شهرها هم وضع به همین منوال است. پس آلودگی در هوایی که تنفس می کنیم نیست.
کم کم ناامید شدم که پی به علت رنجش امروزین بشر ببرم. تا اینکه یک روز اتفاقی ویدئویی دیدم که امیدوارم کرد تا بتوانم موضوعم را بررسی کنم.
در آن ویدئو، چند دانشجوی کره ای یا چینی یا ژاپنی را دیدم که چند دانه ذرت را بین سه گوشی قرار دادند و همزمان به آن سه گوشی تماس گرفتند. چند لحظه بعد دانه هاد ذرت به آسمان پرت شدند و تبدیل به توده های سفید و پف کرده شدند.
همین جرقه ای در ذهنم ایجاد کرد که به این نکته پی ببرم که آنچه امروز سبب رنجش روان و به نوبه خود سبب رنجش جسمی و روحی و جانی انسان می شود، هجمه ی. غیر قابل باور امواج الکترونیکی موجود در هوا هستند.
اگر چشم های انسان قادر به دیدن امواج و فرکانس ها بود، بدون شک خود را در بزگترین اقیانوس دنیا می دید. اقیانوسی به نام اقیانوس الکترونیک.
در هر لحظه لحظه زندگی بدن انسان در تماس دائمی امواج و فرکانس ها و طول موج های الکترونیکی و رادیویی است.
امواج و فرکانس های رادیویی، دیجیتالی، اینترنتی، ماهواره ای، مخابراتی، همراه اول، ایرانسل، رایتل و هزاران نمونه دیگر.
همین شبکه گسترده و پیچیده و تودرتوی امواجی که میلی متر میلی متر محیط پیرامونمان همانند یک اقیانوس در جریان هستند، عامل اصلی ایجاد رنجش در روان انسان و به نوبه خود سبب رنجش در جسم و جان و روح انسان می شود و در آخر سبب ایجاد اختلالات خانوادگی و اجتماعی می شود.

سید احسان راستگو سوق