ورزشکاران گوشت شترمرغ بخورند

می گفت به دلیل تمرین های ورزشی سنگین مشاور تغذیه به من توصیه کرده است

می گفت به دلیل تمرین های ورزشی سنگین مشاور تغذیه به من توصیه کرده است

در رژیم غذایی از گوشت شترمرغ استفاده کنم. این ماده غذایی برای ورزشکارانی مانند شناگران، دوچرخه سواران، پهلوانان و دوندگان ماراتن مفید است.

گوشت شترمرغ که در گروه گوشت های قرمز طبقه بندی می شود، از ارزش غذایی بالایی برخوردار است، طوری که می توان گفت یکی از کم چرب ترین و سالم ترین نمونه های گوشت قرمز در دسترس است. نکته جالب توجه درباره گوشت شترمرغ، این است که کالری، کلسترول و چربی آن از گوشت مرغ پایین تر است. گوشت شترمرغ به رنگ قرمز است ولی تقریبا خصوصیات گوشت مرغ را دارد.

مناسب برای بیماران قلبی و سالمندان

کم بودن چربی بین ماهیچه ای گوشت شترمرغ یکی از ویژگی های مهم آن به شمار می رود، لذا مصرف متعادل آن برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند یا از بیماری قلبی- عروقی رنج می برند، مفیدتر از گوشت گاو و گوسفند است.

اسیدهای چرب غیراشباع موجود در بافت های شترمرغ، ۳۰ درصد مجموع اسیدهای چرب را تشکیل می دهد. استفاده از اسیدچرب امگا-۳ تاثیرات مفیدی بر کاهش بیماری های قلبی- عروقی دارد و برای رشد و نمو موثر است، به نظر می رسد که این اسید چرب در مقایسه با اسید چرب غیراشباع امگا-۶ تاثیرات مفیدی در جلوگیری از لخته شدن عروقی دارد. اکثر افراد برنامه غذایی شان از لحاظ اسیدهای چرب امگا-۳ کمبود دارد. این مزایا به همراه میزان بیشتر اسید چرب امگا-۳ در گوشت شترمرغ، باعث شده است که این گوشت انتخاب ارجحی برای بیماران قلبی- عروقی و سالمندان در مقایسه با گوشت گاو و گوسفند باشد.

ارزش غذایی گوشت شترمرغ

میزان سدیم گوشت شترمرغ نسبت به گوشت گاو کمتر است؛ بنابراین مصرف متعادل آن برای افرادی که به مصرف غذاهای کم نمک نیاز دارند توصیه می شود. آهن مناسب این گوشت برای افراد مبتلا به کم خونی و زنان باردار مفید است. میزان منیزیم، روی و فسفر، ویتامین B۱ و B۲ و نیاسین آن باعث شده است که این گوشت از دیگر پروتئین های حیوانی جایگاه بهتری داشته باشد اوره و اسید اوریک گوشت شترمرغ نیز پایین است و میزان کلسترول آن ۵۷ میلی گرم در صد گرم گوشت است. وجود مواد غذایی، املاح و ویتامین‌ها در این گوشت برای ورزشکاران مفید است.