جدیدترین شاهکارهای اپل

آیفون ۶ در ۲ نسخه ۴.۷ و ۵.۵ اینچی معرفی شده که با نام های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس شناخته خواهد شد.

آیفون ۶ با صفحه نمایش ۴.۷ اینچی

آیفون ۶ در ۲ نسخه ۴.۷ و ۵.۵ اینچی معرفی شده که با نام های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس شناخته خواهد شد. آیفون ۶ دارای صفحه نمایش ۴.۷ اینچی است. صفحه نمایش جدید این تلفن هوشمندرزولوشنی برابربا ۱۳۴۴ در ۷۵۰ دارد که ماحصل آن رقم خوردن تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ می شود و اپل آن را رتینا اچ دی نام گذاری کرده است. ضخامت آیفون ۶ برابربا ۶.۹ میلی متر است واز این رو این گوشی لقب باریک ترین تلفن هوشمند ساخت اپل را به خود اختصاص داده است. اپل در آیفون ۶ از تراشه جدید A۸ خود بهره گرفته است که ۲۵ درصد سریع تر از نسل پیشین یعنی A۸ است. همچون نسل پیشین تراشه اپل، A۸ نیز با یک پردازنده داخلی M۸ برای پردازش اطلاعات مربوط به داده های حرکتی همراه شده است. این پردازنده جانبی قادر است نوع حرکت بین دوچرخه سواری و دویدن را تشخیص دهد که در سنجش کالری های سوخته شده توسط کاربر بسیار اهمیت دارد.باتری مورد استفاده در آیفون ۶ قادر است انرژی تلفن هوشمند برای ۱۴ ساعت مکالمه مداوم را تامین کند که این آمار نشان از بهبود عملکرد باتری به اندازه ۴۰ درصد در مقایسه با آیفون ۵S دارد. همچنین باید به قابلیت تامین انرژی مورد نیاز برای وب گردی در حالت ۳G و LTE برای ۱۰ ساعت و پخش ویدئو به صورت مداوم برای ۱۱ ساعت نیز اشاره کرد که در مقایسه با آیفون ۵S شاهد افزایشی یک ساعته است. به گزارش zoomit ، آیفون ۶ در ارتباط WiFi سه برابر سریع تر از آیفون ۵S عمل می کند و هم اکنون این تلفن هوشمند از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac نیز پشتیبانی می کند. اپل ترجیح داده همچنان از دوربینی با رزولوشن ۸ مگاپیسل در تلفن هوشمند خود استفاده کند، اما وجه تمایز این حسگر با نسخه های پیشین بزرگ تر شدن پیکسل ها ست. در مورد قابلیت فیلم برداری نیز آیفون ۶ قادر است ویدئوهایی با رزولوشن ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه ذخیره کند. ضمناً آیفون ۶ با ثبت تصاویر ویدئویی با نرخ ۱۲۰ یا ۲۴۰ فریم بر ثانیه می تواند ویدئوهای اسلوموشن ذخیره کند.

اما یکی دیگر از قابلیت های جدیدی که در آیفون ۶ گنجانده شده، سیستم پرداخت جدیدی است که کاربران آیفون ۶ از آن استفاده خواهند کرد. آیفون ۶ دارای ۶.۹ میلی متر ضخامت و آیفون ۶ پلاس ۷.۱ میلی متری است. بخشی از لنز دوربین از بدنه دستگاه بیرون است که جلوه خاصی به این تلفن همراه جدید بخشیده است.وزن آیفون ۶حدود ۱۲۹ گرم اما وزن آیفون ۶ پلاس حدود ۱۷۲ گرم است.

آیفون ۶ از ۱۹ سپتامبر ( اواخر شهریور ) در رنگ های طلایی، خاکستری و نقره ای با توجه به نسخه ۱۶ گیگابایتی، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی از قیمت ۲۰۰دلار تا ۳۹۰ دلار عرضه خواهد شد.آیفون ۶ پلاس نیز در نسخه ۱۶، ۶۴ ، ۱۲۸ در قیمت های ۸۰۰، ۹۰۰و ۱۰۰۰ یورو عرضه خواهد شد.

آیفون ۶ پلاس با صفحه نمایش ۵.۵

آیفون ۶ پلاس در دسته فبلت های قدرتمند بازار قرار می گیرد و با رقیب های سرسخت این بازار به مبارزه برخواهد خواست.در کنار صفحه نمایش ۵.۵ اینچی LCD در آیفون ۶ پلاس که با ویژگی های بسیاری همراه شده است، iOS ۸ نیز روی این دستگاه به شکل بهینه شده ای اجرا خواهد شد.این دستگاه از آلومینیم یکپارچه ساخته شده و ضخامت آن با مقدار ۷.۱ میلی متر اکنون کمتر از آیفون ۵S با ضخامت ۷.۶ میلی متری است. هر دو آیفون ۶ جدید در حافظه های ذخیره سازی بیشتر ۱۲۸ گیگابایتی نیز عرضه خواهند شد. اپل می گوید آیفون ۶ پلاس با صفحه نمایش بزرگ ۵.۵ اینچی تا ۲۴ ساعت می تواند مکالمه ۳G داشته باشد.

ساعت هوشمند اپل با نام Apple Watch رونمایی شد

اپل علاوه بر ۲ آیفون ۴.۷ و ۵.۵ اینچی جدید خود از ساعت هوشمند Apple Watch نیزرونمایی کرد. این ساعت برخلاف انتظار بسیاری، چهار گوش است و خبری از صفحه نمایش گرد نیست. باتری این ساعت تنها یک روز دوام می آورد!اپل واچ از محافظ یاقوت کبود یا سافایر بهره می برد. این ساعت ۳۵۰دلاری اوایل سال ۲۰۱۵ روانه بازار فناوری خواهد شد. اپل واچ در۲ اندازه ۱.۵ و ۱.۶۵ اینچی عرضه خواهد شد.

iOS ۸ ۲۶ شهریور می آید

آخرین نسخه از سیستم عامل اپل برای ابزار های قابل حمل این شرکت از تاریخ ۲۶ شهریور برای سایر ابزار های اپل چون آیفون ها و آی پد های این شرکت منتشر خواهد شد.