تصاویر بودار در سایت های اجتماعی

پرفسور ادوارد از دانشکده مهندسی دانشگاه هاروارد بر این باور است که در آینده انسانها می‌توانند پیامهای بودار را به همان اندازه که امروزه تصویر و متن ردوبدل می‌شود، ارسال کنند.

یک استاد دانشگاه هاروارد به دنبال ارسال اولین پیغام متنی بودار از طریق دستگاه جدید خود موسوم به «oPhone» است.دیوید ادوارد این رایحه را از طریق برنامه‌ای بر روی گوشی آیفون خود به همکاری در پاریس ارسال خواهد کرد.دستگاه oPhone سپس پیام ارسالی را رمزگشایی کرده و رایحه موردنظر را با استفاده از عطرهای مختلفی که درون آن ساخته شده، می‌سازد.

پرفسور ادوارد از دانشکده مهندسی دانشگاه هاروارد بر این باور است که در آینده انسانها می‌توانند پیامهای بودار را به همان اندازه که امروزه تصویر و متن ردوبدل می‌شود، ارسال کنند.به اعتقاد وی، از آنجایی که تنها چند ثانیه طول می‌شکد تا رایحه مورد نظر منتقل شود، دستاورد وی «توئیت طبیعی» جهان است.

ادوارد در صورت موفق بودن آزمایشاتش قصد دارد تصاویر با برچسب بوی خاص را از طریق کانونهای مجهز به oPhone در جهان که می‌توانند بوهای مختلف تولید کنند، در رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر در دسترس قرار دهد.

پرفسور ادوارد از برنامه oSnap آیفون برای ساخت رایحه مورد نظر خود استفاده خواهد کرد که از ۳۲ بوی خاص با قابلیت ترکیب در ۳۰۰ هزار شکل ممکن برخوردار است.برای مثال در صورت تمایل به تولید بوی پیتزا، وی از بوهایی مانند پنیر، گوجه‌فرنگی و پیاز استفاده خواهد کرد.پیام مورد نظر توسط کریستوف لودامیل، شیمیدان عطر و رایحه مرکز طراحی و هنر معاصر Le Laboratoire در پاریس دریافت خواهد شد.

لودامیل بینی خود را به یکی از دو برجک turret که شبیه اهرمک قدیمی بازیهای ویدیویی است، برای دریافت رایحه ارسالی خواهد چسباند.پرفسور ادوارد از برنامه‌های خود برای ایجاد یک کمپین منبع‌یابی جمعیتی به منظور تامین مالی شرکت خود موسوم به Vapor Communications خبر داده که می‌تواند oPhone را در مقیاس بزرگ تولید کند.این دستگاه از اوایل سال ۲۰۱۵ با قیمت ۱۴۹ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت.