چرا هیچ‌وقت یک iPod نمی‌خرم؟

من نه از آی‌پاد خوشم می‌آید و نه از ام‌پی‌تری‌پلیرهایی (MP۳player) که با سرعت مثل قارچ در حال تکثیر هستند...

من نه از آی‌پاد خوشم می‌آید و نه از ام‌پی‌تری‌پلیرهایی (MP۳player) که با سرعت مثل قارچ در حال تکثیر هستند...

من هنوز به ۱۰۰ Creative MUVO خودم وفادارم. برای کسی مثل من همه‌چیز حتی بعد از گذشت حدود ۷ سال همچنان می‌تواند نو تلقی شود. من پخش موسیقی‌ام را در سال ۸۵ خریده‌ام ولی می‌توانم روی نو بودن آن با شما شرط ببندم.

پخش‌کننده موسیقی من یک
Creative MUVO است. احتمالا اسم آن به گوشتان آشناست. دقیق‌تر بخواهم بگویم یک دستگاه MP۳player کوچک و خیره‌کننده. «کریتیو» این وسیله را تنها در رنگ سفید تولید کرده و مطمئن بوده که دستگاه خوب برای جلب توجه خریدار نیازی به تنوع رنگ ندارد.

۱۰۰ Creative MUVO صفحه لمسی ندارد و نمی‌توانید با آن در اینترنت جستجو کنید. در منوهای آن از فولدربندی پر زرق‌وبرق خبری نیست. بلوتوث ندارد و حتی از نعمت رادیو محروم است. این مدل، باتری لیتیومی هم ندارد و با باتری نیم قلمی کار می‌کند. من این را یک فرصت می‌دانم و همیشه به‌عنوان نقطه‌قوت نگاهش می‌کنم.

اما چیزی که هنوز هم من را ذوق زده می‌کند، قدرت خلاقیت طراحان آن است. احتمالا برایتان پیش‌آمده که به موسیقی جدیدی گوش بدهید و از صاحب آن درخواست کنید آن را به پخش‌کننده موسیقی شما انتقال دهد. در وسیله‌های جدید بدون حضور یک کابل انتقال اطلاعات که درگاه‌های USB را به هم متصل می‌کند این کار امکان‌پذیر نیست. ولی
۱۰۰ MUVO من‌طوری طراحی شده که با جدا کردن محل نگهداری باتری دقیقا به یک حافظه فلش تبدیل شود.