زوج های هنری که بعد از سالها جدا شدند

برای خیلی ها جدا شدن مایکل داگلاس ۶۸ ساله و کاترین زتا جونز ۴۳ ساله بعد از ۱۳ سال زندگی مشترک سورپرایز بزرگی بود. ولی تصمیم آنها نشانه دیگری بر روند رو به رشدی است که در میان ستاره ها به راه افتاده است.

برای خیلی ها جدا شدن مایکل داگلاس ۶۸ ساله و کاترین زتا جونز ۴۳ ساله بعد از ۱۳ سال زندگی مشترک سورپرایز بزرگی بود. ولی تصمیم آنها نشانه دیگری بر روند رو به رشدی است که در میان ستاره ها به راه افتاده است. به گزارش برترین ها به نقل از ام اس ان بنابر این تحقیق مرکز ملی تحقیقات خانواده ازدواج در آمریکا در سال ۲۰۱۳، یکی از هر چهار مطلقه بالای ۵۰ سال دارد، نرخی که از سال ۱۹۹۰ تابحال دوبرابر شده است. در اینجا به چند زوج هنری معروفی که پس از سال ها زناشویی از هم جدا شدند، اشاره می کنیم:



● مورگان فریمن و میرنا کالی-لی

مورگان فریمن در سال ۲۰۰۷، در سن ۷۰ سالگی، پس از ۲۶ سال زندگی مشترک با همسرش میرنا کالی-لی، طراح لباس تئاتر و سینما، از او جدا شد. طلاق آنها در سال ۲۰۱۰ نهایی شد. خوشبختانه تحقیقات نشان می دهند که طلاق در سال های پیری تأثیر منفی زیادی بر سلامت فرد در مقایسه با سال های جوانی اش ندارد.



● رابرت ردفورد و لولا وان واگنن

رابرت و لولا ۲۷ سال قبل از آنکه رابرت مشهور و ثروتمند شود، با هم زندگی کردند. رابرت ادعا می کند که در سال ۱۹۵۸ که آنها ازدواج کردند ۳۰۰ دلار بیشتر نداشت. او می گوید تصمیم آنها برای طلاق در سال ۱۹۸۵ توافقی بود. یک دلیل اینکه افراد در سنین بالا تصمیم به طلاق می گیرند استطاعت مالی آنهاست.



● جری لوئیس و پتی

بعد از ۳۶ سال زناشویی و ۶ فرزند، جری لوئیس، کمدین معروف همسرش را بخاطر خانمی که ۲۴ سال از خودش کوچکتر بود ترک کرد. او مدت کوتاهی پس از نهایی شدن طلاقش با این خانم که نامش ساندی پیتنیک بود ازدواج کرد. روانشناسان می گویند آنهایی که خیلی زود بعد از طلاق ازدواج می کنند باید مواظب باشند همسر جدیدشان درست مانند همسر سابقشان نباشد و درست نقطه مقابل او هم نباشد.



● ال گور و تیپر گور

ال گور، معاون سابق ریاست جمهوری و همسرش تیپر گور که عشق دبیرستانی او بوده، در سال ۲۰۱۰ و کمی پس از جشن گرفتن چهلمین سالگرد ازدواجشان جدا شدند. گاهی رفتارها از روی عادت می شود و در ظاهر همه فکر می کنند که این مدت طولانی زندگی مشترک از روی خوشبختی است. در حالیکه این عادت ها می توانند خودشان مشکل ساز باشند.



● آرنولد شوارتزنگر و ماریا شریور

جدایی این دو در سال ۲۰۱۱ خبر اول مطبوعات و رسانه ها بود، زیرا شوارتزنگر اعتراف کرد که پسری از خدمتکار منزلشان دارد. شریور همان سال درخواست طلاق داد، ولی هنوز آن را رسمی نکرده بود. روانشناسان می گویند در پروسه طلاق درست است که ناراحت هستید، ولی باید احتمال شروع های تازه را هم مد نظر قرار دهید. طلاق به معنای تنهایی برای همیشه نیست. این انتخاب به عهده شماست.