این رسمش نیست

اردیبهشت سال گذشته بود که اعلام شد قرار است «مورات ککیلی» خواننده ترک همراه کامران رسول‌زاده، خواننده جوان موسیقی پاپ ایران در کشورمان کنسرت برگزار کنند.

اردیبهشت سال گذشته بود که اعلام شد قرار است «مورات ککیلی» خواننده ترک همراه کامران رسول‌زاده، خواننده جوان موسیقی پاپ ایران در کشورمان کنسرت برگزار کنند. کمی بعد خبر به تعویق افتادن این کنسرت منتشر شد و در ادامه بدون اعلام دلیل مشخصی این کنسرت لغو شد.




کامران رسول زاده، خواننده ایرانی هم درباره این موضوع زیاد صحبت نکرد و همیشه توضیح درباره این ماجرا را به تعویق انداخت.

تا این که همین چند روز پیش خبر اجرای ککیلی خواننده ترک همراه با کامران زاده دوباره مطرح و از سوی مسئولان پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت اعلام شد که این خواننده در این جشنواره اجرا خواهد داشت. البته با وجود این که گفته شده بود این کنسرت رایگان است، فروش بلیت این اجرا در سایت های فروش بلیت کنسرت ها آغاز شده است.

برای خیلی ها جالب است که پای اجرای این خواننده غیرایرانی بنشینند و یک تجربه تازه داشته باشند. پس خیلی زود شروع به خرید بلیت این اجرا کردند. اما ماجرا به اینجا ختم نشد و اتفاق دیگری هم افتاد. آگهی فروش بلیت این کنسرت روز گذشته از روی سایت فروش بلیت برداشته شد و شنیده ها حاکی از آن است که احتمال لغو دوباره این کنسرت وجود دارد.

مردم بلیت خریده اند، برای حضور در این کنسرت برنامه ریزی کرده اند و باید به انتخاب آنها احترام گذاشت. از طرف دیگر این اتفاق درستی نیست که مسئولان با اجرای موسیقی یک خواننده از کشور همسایه موافقت کنند و بعد از رسانه ای شدن موضوع و فروش بلیت نظرشان را عوض کنند.

چون با این کار علاوه بر بی احترامی به انتخاب مردم، اتفاق تلخ دیگری را هم رقم زده اند و آن هم رفتار غیرحرفه ای با یک خواننده از کشوری دیگر است. این موضوع قطعا بازخورد خوبی نخواهد داشت و دیدگاه های نادرستی را درباره ایرانیان و رفتار آنها با فرهنگ ایجاد خواهد کرد.

مساله دفاع از یک خواننده یا اجرا نیست، مساله این است که مدیران فرهنگی باید با دقت بیشتری چنین مسائلی را بررسی کنند و اجازه بروز چنین اتفاقاتی را حتی در حد شایعه هم ندهند. البته همه اینها یک احتمال است یا بهتر بگوییم یک بازنگری بر اتفاقی است که قبلا هم رخ داده و در صورت تکرار به هیچ وجه روی خوشی نخواهد داشت.

زینب مرتضایی فرد