قابلمه‌هایی که می‌خریم

اگر در نظر دارید برای خرید سرویس قابلمه به بازار مراجعه کنید باید توجه داشته باشید این کالا از تنوع برند برخوردار است.

اگر در نظر دارید برای خرید سرویس قابلمه به بازار مراجعه کنید باید توجه داشته باشید این کالا از تنوع برند برخوردار است.

لذا ابتدا باید بدانید دقیقا به دنبال چه چیزی هستید و قرار است در آینده بیشتر چه استفاده ای از این وسایل بکنید. توجه داشته باشید قابلمه ها اکنون مانند هر وسیله دیگری به سمت تخصصی شدن و استفاده های خاص پیش رفته است. لذا به صرف معروف بودن برند، خرید نکنید.

چرا که ممکن است یک قابلمه برای مصارفی ساخته شده باشد که اصولا شما سال تا سال هم استفاده ای از آن نمی کنید و پولتان باید گوشه کابینت آشپزخانه خاک بخورد. این موضوع در سرویس های خارجی بیشتر به چشم می آید، چرا که تفاوت فرهنگ غذایی کشورها باعث تعبیه قطعاتی در سرویس قابلمه شده که ایرانیان به آن نیاز ندارند. موضوع دیگر این است که به تناسب سبک غذایی که بیشتر مصرف می کنید سرویس قابلمه خود را انتخاب کنید، چرا که هر نوع قابلمه برای نوع خاصی از غذا کاربرد بیشتری دارد.

مثلا چه تفلون ایرانی و چه تفلون خارجی را خریداری می کنید باید در نظر داشته باشید مارک های معتبر و استاندارد آن را بخرید و تفلون شما دارای ضمانت نامه و مجوز بهداشت باشد. برخی اجزای برندهای ظروف تفلون را می توان جداگانه خرید و حتما لازم نیست به شکل سرویس خریداری شود. باید موقع خرید دقت کنید که تفلون خط و خش نداشته باشد.

ظروف چدنی مقاومت بالایی دارند، رنگ آنها از بین نمی رود و زنگ نمی زنند، لب پَر نمی شوند، طعم و عطر غذا را حفظ می کنند و استفاده از آنها آسان است. اما باید پس از خرید در نگهداری آنها دقت شود چرا که پس از مدتی کارایی خود را از دست می دهند.

همچنین باید بشدت مراقب ضربه نخوردن ظروف چدنی بود، چون این ظرف ها در صورت برخورد با سطوح سخت ممکن است بشکنند یا لب پَر شوند.

توجه داشته باشید قابلمه های استیل تنها برای پخت سوپ و آش و غذاهای آب پز مناسب هستند اما برای پخت و پز چندان مناسب به شمار نمی روند، چون خیلی زود ته می گیرند و باعث سوختن غذا می شوند.