فداکاری در دل آتش

امید عباسی، آتش‌نشان جوانی که دو روز قبل در حادثه آتش‌سوزی جان کودک ۹ساله‌ای را نجات داد، امروز قرار است با اهدای اعضای بدنش به چند بیمار نیازمند دیگر نیز زندگی هدیه کند.

او در جریان یک آتش سوزی، ماسک اکسیژن خود را به کودکی ۹ ساله بخشید و خودش بلا را به جان خرید تا یکی از هموطنانش را نجات بدهد.

هرچند روز گذشته شایعه شهادت این آتش نشان فداکار به گوش رسید، اما پزشکان شامگاه دیروز مرگ مغزی اش را تائید کردند و قرار است امروز به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل شود تا پس از آزمایش های لازم اعضای بدن او به بیماران دردمند اهدا شود.

این آتش نشان زمانی دچار حادثه شد که به سازمان آتش نشانی اطلاع دادند آتش سوزی مهیبی در برجی مسکونی در شهرک باقری رخ داده است، به همین دلیل آتش نشانان بسرعت خود را به محل حادثه رساندند، آنجا بود که آنها فهمیدند آتش سوزی در یک ساختمان ۴۰ واحدی رخ داده است، اما آتش نشان فداکار ما به محض این که متوجه شد دختر خردسالی به کمک نیاز دارد، خود را به او رساند و در حالی که دود و آتش همه جا را فرا گرفته بود، ماسک اکسیژن خود را روی دهان او گذاشت تا دخترک از حادثه جان سالم به در برد.

بعد از شنیدن چنین خبرهایی، ناخودآگاه بیم و امیدها به سمت انسان سرازیر می شود. از یک سو، غمگین و نگران می شویم که چرا باید چنین انسان های بزرگی از جمع ما کوچ کنند و از سوی دیگر، انسان به خود می بالد که در شهری زندگی می کند که با وجود بسیاری از نابسامانی ها، هنوز هم فرشته های کم نظیری حاضرند برای نجات جان همنوع خود، عاشقانه جان را به صاحب جان تقدیم کنند.روزنامه جام جم شهادت این آتش نشان جوان را به خانواده وی و جامعه آتش نشانان کشور تسلیت می گوید و برای او روحی شاد و علو درجات آرزو می کند.

آوید طالبیان