استفاده از صندلی های ایمن در اتومبیل

ـ در صورتی زندگی کودک حفظ می شود که صندلی ایمن همیشه و بطور صحیح استفاده شود . نگرش شما نسبت به صندلی ایمن و کمربند ایمنی بسیار مهم است . اگر شما بطور خودکار پس از سوار شدن به اتومبیل …

ـ در صورتی زندگی کودک حفظ می شود که صندلی ایمن همیشه و بطور صحیح استفاده شود . نگرش شما نسبت به صندلی ایمن و کمربند ایمنی بسیار مهم است . اگر شما بطور خودکار پس از سوار شدن به اتومبیل کمربند ایمنی را ببندید ، کودک نیز این رفتار شما را دنبال کرده و صندلی ایمنی و کمربند ایمنی را قبول می کند . برای حفظ سلامت و ایمنی کودک راهنمایی های زیر را دنبال کنید .
ـ همیشه از صندلی ایمن استفاده کنید . اولین بار ، زمان انتقال کودک از بیمارستان به خانه این کار را انجام داده و سپس در هر انتقال با اتومبیل ، صندلی را بکار ببرید .
ـ هیچ کس نباید کمربند ایمنی را باز کند و برای کودکان بزرگتر و بزرگسالان استثناء قائل نشوید . اگر بزرگسالان از کمربند استفاده نکنند ، کودک سریعاً فکر می کند که ایمنی فقط مختص کودکان است .
ـ برای رفتار مناسب کودک در اتومبیل به او جایزه بدهید .
ـ ممکن است هنگام اتومبیل سواری ،‌حوصله کودک سربرود ، لذا اسباب بازیهای نرم را در اتومبیل برای او همراه ببرید یا در موارد جدیدی استفاده کنید .
ـ اگر کودک سر و صدا می کند می کند ، حین حرکت اتومبیل کمربند اتومبیل او را باز نکنید . اگر کودک نیاز به استراحت دارد ،‌ ماشین را متوقف کنید . اگر اجازه دهید کودک حین حرکت اتومبیل از صندلی خارج شود . این عمل قرار گرفتن مجدد کودک در صندلی را با شکل مواجه می سازد .
ـ اگر کودک تلاش می کند از صندلی خارج شود ماشین را متوقف کنید و با لحنی محکم و آرام به او بگویید تا در صندلی ایمن قرار نگیرد ، حرکت نخواهید کرد .
ـ در آب و هوای گرم از بالشهای پارچه ای یا حوله روی صندلی استفاده کنید .
ـ اگر کودک با افراد دیگر مسافرت می کند ، گوشزد کنید کودک را در صندلی ایمنی قرار دهند .
ـ در مسافرتهای طولانی ، قبل از خسته و بی قرار شدن کودک توقف مکرر داشته باشید . کودکان بزرگتر لقمه بخورند و در اطراف برای ۵ تا ۱۵ دقیقه بدوند .