زیباترین عکس‌ها، شیرین‌ترین روزها

اگر سری به آلبوم عکس‌ها بزنید، می‌بینید بیشترین تعداد عکس‌های افراد مربوط به دوران نوزادی و کودکی‌‌شان است؛ دوره‌ای که هر روز ظاهر کودک تغییر می‌کند و شکلی خاص و زیبا دارد، …

اگر سری به آلبوم عکس‌ها بزنید، می‌بینید بیشترین تعداد عکس‌های افراد مربوط به دوران نوزادی و کودکی‌‌شان است؛ دوره‌ای که هر روز ظاهر کودک تغییر می‌کند و شکلی خاص و زیبا دارد، اما در همین روزهای خاص و متفاوت هم گاهی ممکن است عکس‌هایی ثبت شود که نه‌تنها زیبا نیست، بلکه تصویری بسیار نامناسب از فرزند دلبندتان نیز به جا می‌گذارد.
البته همه پدر و مادرها دوست دارند در این دوران عکس‌های زیادی از فرزندشان داشته باشند؛ عکس‌هایی که زشتی و زیبایی آن هم خیلی مهم نیست و بیشتر خاطره‌ای است از روزهای خوب کودکی؛ اما مسلما اگر بتوان عکس‌هایی زیبا و متفاوت از کودک گرفت، خیلی بهتر خواهد بود.
برای همین هم این روزها والدین هزینه بیشتری برای عکس گرفتن از فرزندشان در نظر می‌گیرند تا تصویری زیبا و دلخواه از او ثبت شود، اما خوب است شیوه‌های ساده‌تر و البته کم‌هزینه‌تری را هم امتحان کنید؛ روش‌هایی که به شما کمک می‌کند، تصاویری زیباتر و جذاب‌تر از فرزندتان داشته باشید و هر وقت فرصت داشتید، یک عکس خاص از او بگیرید.
یکی از مهم‌ترین نکات استفاده از لباس مناسب است تا کودک هرچه زیباتر به نظر برسد. مثلا برای بچه‌ای که چشم‌هایش به رنگ آبی است، می‌توانید از لباس‌هایی به رنگ آبی تیره استفاده کنید؛ چون این ترکیب در عکس بسیار زیبا خواهد شد. به همین ترتیب، برای بچه‌هایی که سر کوچکی دارند یا موها‌یشان هنوز درنیامده و زیبا نیست، می‌توانید از کلاه‌های مخصوص کودکان که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارد کمک بگیرید. بنابراین یادتان باشد با توجه به رنگ مو، چشم، حالت موها، سن کودک و... لباسی مناسب برای او انتخاب کنید.
پس از آن، باید به زمینه عکس دقت کنید. زمینه‌های ساده برای عکس‌های کودکان به مراتب بهتر از طرح‌های شلوغ و درهم است و هرچه پس زمینه شلوغ‌تر باشد، زیبایی کودک در عکس کمتر دیده خواهد شد.
در کنار این زمینه‌های ساده، عکس گرفتن در طبیعت هم می‌تواند تصاویری زیبا برای شما ایجاد کند. برای همین خوب است هر وقت در محیطی زیبا و طبیعی حضور دارید، چند عکس متفاوت از فرزندتان بگیرید. البته برای عکاسی در فضای باز حواستان باید به نور محیط هم باشد.
وقتی از فرزندتان عکس گرفتید، خوب است چندتایی از آنها را چاپ کنید و در قاب عکسی زیبا بگذارید تا جلوی چشم‌تان باشد و خودتان هم از آن لذت ببرید. برای این کار اگر می‌خواهید عکس‌ها را روی دیوار نصب کنید، باید دیواری را انتخاب کنید که خیلی شلوغ نباشد. چون شاید بهترین و خاص‌ترین عکس‌ها هم روی دیواری شلوغ به چشم نیاید. همچنین توجه داشته باشید که رنگ دیوار و رنگ زمینه عکس نباید خیلی شبیه هم باشد؛ چنین عکس‌هایی بخوبی دیده نمی‌شود و محیط زیبایی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

منبع: family