کیهان کلهر در فهرست برترین‌های سال ۲۰۱۲

خیلی‌ها کیهان کلهر را جهانی‌ترین موزیسین ایرانی می‌دانند. هنرمندی که با چهره‌های مطرحی در دنیا همکاری کرده و موفقیت‌های زیادی به دست آورده است. کیهان کلهر در سال ۱۳۴۲ در …

خیلی‌ها کیهان کلهر را جهانی‌ترین موزیسین ایرانی می‌دانند. هنرمندی که با چهره‌های مطرحی در دنیا همکاری کرده و موفقیت‌های زیادی به دست آورده است.
کیهان کلهر در سال ۱۳۴۲ در خانواده‌ای کرمانشاهی ، در تهران متولد شد. موسیقی را از پنج سالگی شروع کرد و دوازده ساله که بود به‌صورت حرفه‌ای به موسیقی پرداخت و در سیزده سالگی با ارکستر رادیو تلویزیون کرمانشاه شروع به همکاری کرد. او مدتی کوتاه با گروه شیدا در مرکز هنری «چاووش» همکار بود. در هفده سالگی مقیم ایتالیا شد و سپس برای ادامه تحصیل راهی کانادا شد و در دانشگاه کارلتن اتاوا رشته آهنگسازی خواند.
همکاری او با هنرمندان هندی از جمله «شجاعت حسین خان» (غزل) یا با کوارتت کرونوس (Kronos Quartet) (جاده ابریشم)، یویوما و ارکستر فیلارمونیک نیویورک او را به هنرمندی جهانی تبدیل کرده است. اسفندماه سال گذشته آلبوم موسیقی «تنها نخواهم ماند» اثر کیهان کلهر منتشر شد. این آلبوم شامل دونوازی بداهه شاه کمان و سنتور بم در مایه‌های بیات اصفهان و افشاری بود و هشت قطعه با نام‌های «راز و نیاز با آسمان»، «کجایی؟»، «ظهر گرم تابستان»، «سرودی برای باران»، «من به فریاد»، «چیدن ستاره»، «شکوه» و «تنها نخواهم ماند» را دربرمی‌گرفت که با هنرنمایی شاه‌کمان کیهان کلهر و سنتور بم علی بهرامی‌فرد اثری قابل تامل و بی‌نظیری را شکل داد. روز شنبه هفته‌ای که گذشت خبر رسید آلبوم موسیقی «تنها نخواهم ماند» اثر مشترک کیهان کلهر و علی بهرامی‌فرد در فهرست برترین آلبوم‌های سال ۲۰۱۲ سایت «آی تیونز» قرار گرفته است.
امیرحسین‌الله وردی ناشر این آلبوم با اعلام این خبر، گفت: از طریق تماس با کیهان کلهر با خبر شدم، آلبوم «تنها نخواهم ماند» در فهرست بهترین آلبوم‌های سال ۲۰۱۲ سایت «آی تیونز» قرار گرفته است. وی افزود: این اثر تاکنون با استقبال گسترده‌ای در میان مخاطبان ژانر موسیقی ملل مواجه شده و توسط نشریه «سانگ لاینز» هم به عنوان اثر برگزیده بداهه‌نوازی ملل معرفی شده است.