شش آلبوم با صدای استاد غلامحسین بنان

استاد غلامحسین بنان بی‌تردید یکی از ماندگارترین چهره‌های موسیقی سنتی ایران است و آوازها و تصنیف‌هایش در دل ایرانیان جای دارد. از سال ۱۳۲۱ صدای غلامحسین بنان، همراه با همکاری …

استاد غلامحسین بنان بی‌تردید یکی از ماندگارترین چهره‌های موسیقی سنتی ایران است و آوازها و تصنیف‌هایش در دل ایرانیان جای دارد.
از سال ۱۳۲۱ صدای غلامحسین بنان، همراه با همکاری عده‌ای از هنرمندان دیگر از رادیو تهران به گوش مردم ایران رسید و دیری نگذشت که نام بنان زبانزد همه شد. روح‌الله خالقی او را در ارکستر انجمن موسیقی شرکت داد و با ارکستر شماره یک نیز همکاری را شروع کرد و از شروع برنامه «گل‌های رنگارنگ» بنا به دعوت استاد داود پیرنیا همکاری کرد. بنان در طول فعالیت هنری خود، حدود ۳۵۰ آهنگ را اجرا کرد. به تازگی، شش آلبوم این خواننده مهم و تاثیرگذار موسیقی سنتی ایران از سوی انتشارات ماهور روانه بازار شده است و برای علاقه‌مندان موسیقی سنتی می‌تواند اتفاق مهم و خوشآیندی به شمار بیاید. «گلشن دل»، «جویبار»، «افسون سخن»، «رقص مستانه»، «پرتو عشق» و «گریه شمع» نام آلبوم‌هایی هستند که روانه بازار شده‌اند. آهنگسازی این آلبوم‌ها را نصرالله زرین‌پنجه بر عهده داشته که با ارکستر خود و صدای بنان آثاری جاودانه را خلق کرده است. در این آلبوم‌ها هنرمندان مشهوری همچون جواد معروفی، محمود تاج‌بخش، ابراهیم سرخوش، سیروس حدادی و علی تجویدی استاد بنان را همراهی می‌کردند. آوازها و تصانیف این شش آلبوم در دستگاه‌های مختلفی اجرا شده‌اند وتسلط استاد بنان بر موسیقی سنتی ایران را به شکل قابل توجهی به نمایش می‌گذارند.