شکیبایی آمد، سعدی خواند، رفت

سال‌ها پیش که نه از سی‌دی و دی‌وی‌دی و لپ‌تاپ و این چیزها خبری بود ونه هیچ چیز دیگری و تمامی دلخوشی ما یک ضبط صوت بود و نوار کاست، آثاری منتشر شده بود با صدای زنده‌یاد خسرو شکیبایی …

سال‌ها پیش که نه از سی‌دی و دی‌وی‌دی و لپ‌تاپ و این چیزها خبری بود ونه هیچ چیز دیگری و تمامی دلخوشی ما یک ضبط صوت بود و نوار کاست، آثاری منتشر شده بود با صدای زنده‌یاد خسرو شکیبایی که دست به دست می‌چرخید و سینه به سینه نقل می‌شد.
کاست‌های «مهربانی» و «نامه‌ها» که شعرهای محمدرضا عبدالملکیان و سیدعلی صالحی بود و صدای شکیبایی که دلربایی می‌کرد. شعرهای سهراب سپهری را هم خوانده بود. اصلا خیلی‌ها به خاطر همان کاست‌ها، به شعر معاصر هم علاقه مند شده بودند. حالا بعد از آن همه سال، وقتی که دیگرشکیبایی نیست، «چهل حکایت از گلستان سعدی» به روایت او، روانه بازار موسیقی کشور شده است.
این آلبوم شامل ۴۰ دکلمه است که مرحوم شکیبایی بر روی ۴۰ حکایت از گلستان سعدی اجرا کرده و آهنگسازی این اثر بر عهده کارن همایون‌فر بوده و آرش بادپا هم، به‌عنوان دستیار آهنگساز، همایون‌فر را همراهی کرده است. در این آلبوم موسیقی مهدی سیف (تار)، همایون پشت‌دار(کمانچه)،‌ بابک حبیبی(نی) و آرش بادپا(سنتور) نواخته است.
این آلبوم از سوی مرکز موسیقی بتهوون، روانه بازار شده و حکایت‌هایی چون «بازرگانی را هزار دینار خسارت افتاد»، «با طایفه بزرگان به کشتی در نشسته بودم»، «صیادی ضعیف را ماهی قوی به دام اندر افتاد» و... در این اثر روایت شده‌اند. حکایت‌های سعدی با صدای شکیبایی، بسیار شنیدنی و خاطره‌انگیز است و باز هم می‌تواند خیلی‌ها را به شعر و نثر علاقه‌مند کند.