پرواز کبوتران

کاظم چلیپا را به عنوان یکی از نقاشان سرشناس انقلاب می‌شناسند. نقاشی‌های دیواری او روی دیوارهای سفارت آمریکا و همچنین خیابان سپهبد قرنی برای هنر دوستان آشناست. چلیپا آثار …

کاظم چلیپا را به عنوان یکی از نقاشان سرشناس انقلاب می‌شناسند. نقاشی‌های دیواری او روی دیوارهای سفارت آمریکا و همچنین خیابان سپهبد قرنی برای هنر دوستان آشناست. چلیپا آثار زیادی درباره حماسه عاشورا خلق کرده است. در این بین اثری با موضوع کفن حضرت امام حسین (ع) یکی از معروف‌ترین آثار اوست که خودش نیز بیش از همه آن را دوست دارد. حدود ده سال پیش به بهانه برپایی جشنواره‌ای که به همت سازمان حج و زیارت برگزار شد، چلیپا این تابلو را خلق کرد.
این نقاشی مربوط به کفن سیدالشهدا (ع) است که حضرت فاطمه زهرا (س) آن را به حضرت زینب(س) امانت می‌دهد تا حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورا آن را تن کند. در این تابلو کفنی که شال سبز دور آن را گرفته و تیرهای زیادی به آن اصابت کرده، نقاشی شده است. همچنین در تابلو چند کبوتر نیز کشیده شده است که خود را به خون سیدالشهدا متبرک می‌کنند تا به پرواز در آیند. رنگ آبی بالای تابلوی نقاشی نیز اشاره‌ای به مفهوم آب و تشنگی در واقعه عاشورا دارد. کاظم چلیپا این کار را که هم‌اکنون در سازمان حج و زیارت نگهداری می‌شود، با اکریلیک و در ابعاد ۱۲۰ در ۸۰ نقاشی کرده است.