جنگل ابر و گردشگری برای همه

اولین بار بود که تصمیم می‌گرفتیم در برنامه سفر انجمن طنین طبیعت تیرگان، تعدادی از دوستان دارای معلولیت را نیز شرکت دهیم. به واسطه محدودیت امکاناتمان نظر سرپرست این بود که …

اولین بار بود که تصمیم می‌گرفتیم در برنامه سفر انجمن طنین طبیعت تیرگان، تعدادی از دوستان دارای معلولیت را نیز شرکت دهیم. به واسطه محدودیت امکاناتمان نظر سرپرست این بود که تعداد افراد معلول کم و میزان معلولیتشان خفیف باشد تا بتوانیم به آنها خدماتی را ارائه دهیم.
از تهران به سمت جنگل ابر حرکت کردیم. سرویس‌های بهداشتی مناسب‌سازی نشده، وجود پله در هر محل و سایر معضلات را تنها وقتی دوست دارای معلولیتی در کنار توست درک می‌کنی. با همه این مسائل و خرید برخی تجهیزات به جنگل رسیدیم. در گوشه‌ای اسکان کردیم و صبح را همگی در کنار هم به مشاهده انبوه ابرها نشستیم و عکس گرفتیم. بنری را هم برای حمایت از جنگل ابر با خود برده بودیم و حال می‌شد گفت که حفظ این جنگل دغدغه‌ای همگانی است. روز خوشی بود و برای من و همکار دارای معلولیتم خاطره‌ای خوش.
تورهای طبیعت گردی نابینایان در ایران
موسسه طبیعت تورهای طبیعت گردی ویژه نابینایان را به زودی برگزار می‌کند. ایده اولیه برگزاری این تورها نخستین بار در حال ساخت فیلمی درباره تصویربرداری که نابینا شده بود به ذهن اینانلو رسید. به گفته او این فرد با وجود نابینایی به حرفه‌ای اشتغال داشت که صد در صد به بینایی نیاز دارد. پس از ساخت این فیلم بود که او یک گروه از نابینایان را به طبیعت برد و متوجه شد آنها هم چون دیگران درک خوبی از طبیعت دارند و به راحتی در فضا قرار می‌گیرند، اینگونه بود که اولین تورهای طبیعت‌گردی نابینایان در ایران کلید خورد. موسسه طبیعت این طرح را با کمک نشریه ایران سپید اجرایی کرده است و دانشجویان و سایر علاقه‌مندان دعوت کرده است تا به عنوان تور لیدر موسسه طبیعت را در اجرای این طرح یاری رسانند. در تورهای ویژه نابینایان، هر سه نفر یک تور لیدر در اختیار خواهند داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت موسسه طبیعت به آدرس www.tabiat.ir مراجعه نمایند.