توشک T۵۰۰ جادوگری از اروپای شرقی

صنایع خودروسازی همواره در حال تغییر و تحول است و هر سال ما شاهد مدل‌ها و طرح‌های جدید و عرضه آنها به بازار هستیم. این فرآیند نشان‌دهنده پیشرفت صنایع فوق و تعریف استانداردهای …

صنایع خودروسازی همواره در حال تغییر و تحول است و هر سال ما شاهد مدل‌ها و طرح‌های جدید و عرضه آنها به بازار هستیم. این فرآیند نشان‌دهنده پیشرفت صنایع فوق و تعریف استانداردهای جدید است. چند سالی است که هرکدام از غول‌های خودروسازی دنیا به تولید ابرخودروها روی آورده‌اند و وجود بی‌نظیر آنها در نمایشگاه‌های بین‌المللی گواه این امر است. علاوه بر تولیدکنندگان بزرگ خودرو اکنون کرواسی، برزیل، لهستان و هلند نیز به جرگه سازندگان ابرخودرو پیوسته‌اند و حالا اسلوونی هم حرفی برای گفتن دارد. توشک رینواشیو (Tushek Renovatio) خـودرویی زیبا و در نوع خود بی‌نظیر است. طراحان این خودرو با ترکیبی از یک شاسی لوله‌ای و بدنه کمپوزیت ـ فیبرکربنی به وزن اندکی در حدود ۱۱۳۳ کیلوگرم دست یافته‌اند که در نوع خود منحصر به فرد است.
موتورخودرو از نوع Audi V۸، ۲‌/‌۴ لیتری است. در مدت ۷‌/‌۳ ثانیه، سرعت خودرو به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که اگر همچنان پایتان را بر پدال گاز فشار دهید خواهید توانست خاطره راندن با سرعت سرسام‌آور ۳۱۱ کیلومتر بر ساعت را با نخستین خودروی اسلوونی در دفتر خاطرات‌تان ثبت کنید. در نمای خارجی آنچه توجه دوستداران خودرو را به خود جلب می‌کند، درهای تاشو است که برای طراحی آنها از مدل‌های خودروهای اسپرتی چون لامبورگینی کپی‌برداری شده است.
چرخ‌های خودرو از نوع ویژه‌ای آلیاژ آلومینیوم است که با یک قفل مرکزی به بدنه خودرو قفل شده است. علاوه بر آن، شاسی از فولادکروم ـ مولیبدن ساخته شده است. از نظر نمای داخلی باید خاطرنشان کرد تودوزی خودرو با چرم جیر صورت گرفته و برای رفاه راننده از فناوری‌هایی مانند کنترل آب و هوای اتوماتیک، سیستم رهیابی ورودی بدون سوئیچ و سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی مجهز به بلوتوث استفاده شده است. شما می‌توانید تجهیزات دیگری را نیز در صورت سفارش به خودروی جادویی خود اضافه کنید که از آن جمله می‌توان به صندلی‌های مجهزبه سیستم گرمایشی، سیستم اگزوز تیتانیم همراه با دوربین نمای عقب اشاره کرد. در حال حاضر فقط ۳۰ عدد از این خودرو تولید شده است.

نرگس عبدالهی