آلرژی در پاییز تشدید می شود

با اشاره به پایان فصل شهریور و شروع پاییز که آلرژی ها بیشتر از بهار تشدید می شود، گفت: افراد مستعد به آلرژی باید به طور مرتب مخاط بینی خود را شست وشو دهند و حتما نیز واکسن آنفلوانزا …

با اشاره به پایان فصل شهریور و شروع پاییز که آلرژی ها بیشتر از بهار تشدید می شود، گفت: افراد مستعد به آلرژی باید به طور مرتب مخاط بینی خود را شست وشو دهند و حتما نیز واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.
فرارسیدن پاییز باعث تشدید آلرژی در افراد می شود. آلرژی در این زمینه آنقدر شدید می شود که متخصصان ماه شهریور را به عنوان فصل شهریور عنوان می کنند زیرا این ماه به اندازه یک فصل باعث تشدید آلرژی می شود.
مردم باید دقت کنند که در این فصل با دوهوایی شدن مواجه می شوند یعنی در ساعاتی هوا سرد و در ساعاتی هوا گرم است که باید مراقبت های ویژه ای را برای پیشگیری از تشدید آلرژی از جمله پرهیز از خروج از منزل انجام دهند.
بیشترین زمان تشدید آلرژی صبح و غروب آفتاب است افرادی که مجبور هستند از خانه بیرون روند باید از ماسک استفاده کنند و حتما نیز چندین بار در طول روز با آب نمک یا سرم شستشو مخاط بینی خود را بشویند.
افراد از مصرف مواد غذایی و میوه های از جمله انگور، طالبی، خربزه، خیار سبز، هندوانه، بادمجان، موز،کاکائو و گوجه فرنگی پرهیز کنند و تنقلاتی مانند آجیل، پسته و تخمه نیز مصرف نکنند زیرا این میوه ها و تنقلات اگر با گرده ها تماس بگیرند آلرژی را بسیار تشدید می کنند.
شروع هوای سرد نیز باعث می شود که ویروس سرماخوردگی بیشتر انتشار یابد به خصوص با بازگشایی مدارس و حضور کودکان در مدرسه ها این بیماری می تواند هم از طریق بچه ها به همدیگر و هم اینکه این ویروس به خانواده ها نیز انتقال یابد.
به هرحال فصل پاییز و پایان شهریور ماه باعث تشدید آلرژی می شود و عفونت های ویروسی نیز به مدت طولانی در مکان ها انتقال می یابد به طوریکه پس از پایان بهبود از این ویروس ها تازه آلرژی در افراد شروع می شود.
در این زمینه شست وشوی دست ها بسیار تأثیرگذار است و اگر کودکان نیز دچار بیماری شوند سعی شود آنها به مدرسه نروند تا بیماری شان بین دانش آموزان انتقال نیابد.
افرادی که حالشان نیز در این زمینه بد می شود سعی کنند حتما واکسن آنفلوآنزا بزنند و دقت داشته باشند که واکسن آنفلوآنزا نه برای آلرژی و نه برای سرماخوردگی به کار می رود بلکه فقط برای آنفلوآنزا است زیرا را سرماخوردگی بسیار شدید عنوان می کنند و در نهایت افراد سعی کنند در منزل برای ایجاد یک فضای مرطوب همیشه یک کتری آب جوش بگذارند تا بخار آب جوش در محیط خانه پخش شود.