کوددهی به گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی مانند گیاهان دیگر، برای رشد مطلوب به عناصر غذایی نیاز دارند که چند عنصر جزو عناصر پرمصرف (نظیر نیتروژن، فسفر و پتاسیم) و تعدادی جزو عناصر کم مصرف (مانند روی …

گیاهان آپارتمانی مانند گیاهان دیگر، برای رشد مطلوب به عناصر غذایی نیاز دارند که چند عنصر جزو عناصر پرمصرف (نظیر نیتروژن، فسفر و پتاسیم) و تعدادی جزو عناصر کم مصرف (مانند روی و منگنز) محسوب می شود. گیاه در حالت طبیعی این عناصر را از طریق ریشه و از محیط خاک جذب می‌کند.
بنابراین یک ترکیب خاکی مناسب باید دارای تمامی این عناصر به میزان لازم باشد؛ با توجه به این موضوع و دلایل متعدد دیگر از جمله تغییر تقاضای یک گیاه در طول رشد یا بر هم خوردن توازن عناصر مختلف در خاک و... در طول فصل رشد به خصوص در بهار و تابستان افزودن عناصر غذایی از طریق کود به گیاه برای حفظ سلامت و شادابی آن ضروری است.
کودهای شیمیایی کامل در بازار شامل ترکیبی از عناصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم است و بهتر است برای گیاهان برگی نسبت این عناصر مساوی در نظر گرفته شود؛ به عنوان مثال ترکیب ۲۰-۲۰-۲۰ مناسب است. همچنین می توانید از کودهای مایع که اثر سوختگی ناشی از کود روی برگ آن ها کمتر است، استفاده کنید.