جمله ها و نکته ها

۱) نماز، ناجی انسانها از غرق شدن در باتلاق دلبستگی به دنیا و مادیات است. ۲) نماز، با تزکیه نمودن نفس و زدودن گناهان، روح انسانیت و امید را در جسم آدمی حفظ می کند. ۳) عمل به دستورات …

۱) نماز، ناجی انسانها از غرق شدن در باتلاق دلبستگی به دنیا و مادیات است.
۲) نماز، با تزکیه نمودن نفس و زدودن گناهان، روح انسانیت و امید را در جسم آدمی حفظ می کند.
۳) عمل به دستورات مقدس قرآن کریم و حضرات چهارده معصوم- علیهم الصلوه و السلام- روشنی بخش قلوب مومنان و افزایش دهنده عشق و تقرب به خالق یکتاست.
۴) حجاب و عفاف نور معنویت و هدایت را در بانوان تابانده و باعث محو ظلمتهای انحراف و گناه می شود.
۵) حضرت امام صادق(ع) می فرمایند: «شکر نعمت آن است که از محرمات پرهیز کند» پس بنابراین صبر مداوم در اجتناب از معاصی و تقویت خصلت تقوا از بزرگترین مصادیق شکر به درگاه اقدس الهی است.
۶) سلام مقدمه خوش اخلاقی و هدیه دهنده تعامل، مهربانی و گذشت با یکدیگر است.
۷) فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر تابلوی راهنمای هشدار در مسیرهای زندگی است که مسیر ضلالت و منتهی به سقوط را معرفی می کند.
۸) تکبر و خودپسندی از خصایل پست شیطان رجیم است، با انزجار و کناره گیری از آن، خودمان را از سقوط به اسفل سافلین نجات دهیم.
۹) والدینی که فرزندان مومن و خالص تحویل جامعه اسلامی می دهند در حقیقت بذرهائی را برای سعادت، سلامت و اعتلای آن پاشیده اند.
۰۱) صبر دائم و پایدار و خم به ابرو نیاوردن مومنین و مومنات در برابر امتحان های مختلف خداوند کریم و رحیم در عرصه زندگی، نشانه صداقت، پایبندی و دلبستگی به دین و ایمان است.

سلیمان بلغار