خوشحال باشید! فرزندتان تقلب کرده!

اگر به‌خاطر تقلب فرزندتان به مدرسه احضار شده‌اید نگران نباشید. شاید شما گمان کنید که او یک کودک نابهنجار است اما محققان عقیده دیگری دارند؛ روان‌شناسان دانشگاه هاروارد می‌گویند، …

اگر به‌خاطر تقلب فرزندتان به مدرسه احضار شده‌اید نگران نباشید. شاید شما گمان کنید که او یک کودک نابهنجار است اما محققان عقیده دیگری دارند؛ روان‌شناسان دانشگاه هاروارد می‌گویند، افراد متقلب خلاق‌تر از سربه‌زیر‌ها هستند و به‌خاطر خلاقیت‌شان بعد از این‌که مچ‌شان گرفته‌شد، می‌توانند توضیحات استادانه‌تری برای توجیه این‌کارشان بیاورند.
به گزارش لایوساینس، درحالی‌که محققان ۹۷دانشجو را برای سنجش میزان خلاقیت‌شان مورد بررسی قرار دادند، فهمیدند کسانی که قدرت تخیل بالاتری دارند، برای دستیابی به جایزه مالی بزرگ‌تری که در انتظارشان بود، به تقلب متوسل می‌شدند و بعد از این‌کار، از خلاقیت‌شان برای توجیه اشتباهات‌شان استفاده می‌‌کردند.این محققان معتقدند خلاقیت بالا یک موهبت است که‌ در حل مشکلات در بسیاری از حوزه‌ها به افراد کمک می‌کند اما این نعمت می‌تواند دردسرساز هم باشد. زیرا زمانی‌که خلاق‌ها به دنبال راه حلی برای حل مسائل‌شان می‌گردند، احتمال دارد که بیشتر از دیگران به سمت برخی اقدامات غیراخلاقی بروند.
البته مشکل این‌جا نیست که مغز خلاق‌ها بیشتر از دیگران به فکر‌های دردسرساز رو می‌آورد بلکه دانشمندان می‌گویند، افراد خلاق خود را مجاز به تقلب می‌دانند و از نظرشان حق آن‌هاست که با چنین کار‌هایی مشکلات‌شان را حل کنند و این افراد فکر می‌کنند اگر هم با مشکلی روبرو شدند می‌توانند با یک توجیه آن‌را حل کنند و دلیلی برای این اشتباه‌شان جور کنند.