سبک های مختلف کاناپه در دکوراسیون منزل

▪ رکلاینر راحتی‌ها و مبل‌های رکلاینر دارای تکیه‌گاهی متحرک و تطبیق‌پذیر و همچنین سطح استراحتگاه قابل تنظیم برای پاها هستند. سازوکار اجرایی رکلاینرها با موتوری انجام می‌شود …

▪ رکلاینر
راحتی‌ها و مبل‌های رکلاینر دارای تکیه‌گاهی متحرک و تطبیق‌پذیر و همچنین سطح استراحتگاه قابل تنظیم برای پاها هستند. سازوکار اجرایی رکلاینرها با موتوری انجام می‌شود که هم‌سطح با دست‌ها در دو طرف مبل قرار گرفته است. همچنین با کمک کنترل از راه دور می‌توانید این مبل را به هر حالتی که تمایل دارید، تنظیم کنید. تگیه‌گاه و سطح قرارگیری پاها نیز در این نوع از مبل‌ها قابل تنظیم است.
▪ هاوارد
مبل‌های هاوارد تکیه‌گاه‌های منحنی دارند و دارای سطح نشیمنگاه بسیار وسیع و راحت و دسته‌های گرد هستند. در برخی از انواع این مبل‌ها نیز پایه‌های چوبی کوتاه، روی چرخک‌ها قرار داده می‌شود.
▪ لوئیس
مبلی با سبک لوئیس، فریم چوبی بسیار شکیل و مجلل دارد که به پایه‌های چوبی S شکل با انحنایی زیبا ختم می‌شود. تکیه‌گاه‌های این مبل، روکش‌دار و بسیار محکم هستند و نشیمنگاه آنها نیز حالتی گرد و برآمده دارد.
▪ سالنی
▪ این صندلی‌های کوتاه و بدون دسته، نشیمنگاهی بلند، راحت و بسیار خوشایند دارند. این نوع مبل‌ها، پایه‌های چوبی کوتاهی دارند که برخی اوقات به فریم مبل متصل بوده و به‌طور کامل دیده می‌شوند.
▪ مبل با پشتی بالدار
این نوع مبل‌ها، تکیه‌گاهی بلند و کلاسیک با دسته های گرد و کوتاه دارند. در دو طرف تکیه‌گاه‌ مبل، دو تکه اضافی به صورت دو بال جلو آمده است که در ارتفاع سر فرد قرار دارد. این نوع مبل، چهارپایه چوبی بدون روکش دارد.
▪ مبل با دسته های گرد و پایین
این سبک، یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مبل با دسته‌های گرد و کوتاه است. این مبل‌ها هم به‌صورت تمام ‌پارچه و هم به‌صورت تشکچه‌دار و هم در دو نوع پایه‌دار و بی‌پایه موجود هستند. ارتفاع تکیه‌گاه‌ این مبل‌ها نیز متنوع است.
▪ هتلی
این سبک مبل‌ها که جلوه‌ای بسیار ساده با خطوطی ملایم دارند، در لابی هتل‌های دهه ۱۹۳۰ مورد استفاده قرار می‌گرفت و از آن زمان، سبک و شکل این مبل، رایج شد. این نوع مبل‌ها، نشیمنگاهی روکش‌دار، تکیه‌گاهی‌ زاویه‌دار، دسته‌های پددار بسیار راحت و پایه‌هایی صاف و چوبی دارند.
▪ مبل با سبک رسمی (توکسدو)
این نوع مبل، دسته‌هایی بلند و هم ارتفاع با تکیه‌گاه‌ مبل دارد. همچنین پایه‌های این مبل، ساده، بدون روکش و به‌طور کامل، قابل دید است.
▪ اکسنت وود ( چوب برجسته)
این نوع مبل، تکیه‌گاه‌ و نشیمنگاهی با روکش پارچه و پایه و دسته‌هایی چوبی دارد. اکسنت وودها جلوه‌ای بسیار مدرن دارند.
▪ مبل‌های وانی
این مبل‌ها، عمقی زیاد و تکیه‌گاهی کوتاه دارند که دسته‌های آنها متصل به این تکیه‌گاه‌ است و شیبی ملایم و رو به پایین دارد. مبل‌های وانی، پایه‌هایی ساده و صاف دارند که برخی مواقع با روکش پارچه‌ای پوشانده می‌شود.