ترسو ها عنکبوت ها را بزرگ تر می بینند!

محققان در بررسی پدیده ترس از عنکبوت ها دریافته اند که هرچه میزان ترس از این حشرات بالاتر باشد، اندازه آن ها بزرگ تر به نظر می آید. به گزارش ایسنا، ترس شدید از عنکبوت ها روی نیمی …

محققان در بررسی پدیده ترس از عنکبوت ها دریافته اند که هرچه میزان ترس از این حشرات بالاتر باشد، اندازه آن ها بزرگ تر به نظر می آید. به گزارش ایسنا، ترس شدید از عنکبوت ها روی نیمی از زنان و یکی از هر ۶ مرد تاثیر می گذارد.
نتایج اخیر مطالعات به توضیح پاسخ این سوال پرداخته است که چرا بسیاری از مبتلایان به این پدیده از بزرگی بیش از حد حشره ای صحبت می کنند که در واقعیت از چنین اندازه ای برخوردار نیست. به گفته محققان دانشگاه اوهایو، ترس از عنکبوت ها و تصور این ترس نیز می تواند اندازه این موجودات را در نظر افراد بزرگ تر از واقعیت جلوه دهد که با پرورش این ترس، غلبه بر آن را سخت می شود.
محققان ۵۷ داوطلب مبتلا به ترس از عنکبوت، را با ۵ عنکبوت زنده در مخازن باز شیشه ای روبه رو کردند و سپس تخمین آن ها را از اندازه این موجودات سنجیدند. هرچه ترس این افراد از این موجودات بیشتر بود، اندازه برآورد شده توسط آنان بیشتر بود و به طور متوسط آنان ابعاد عنکبوت را در واقع ۵۰ درصد بزرگ تر از میزان واقعی ترسیم می کردند.هر چه افراد ترس بیشتری داشته باشند، ابعاد عامل ایجاد ترس در نظرشان بزرگ تر خواهد شد و به گونه ای درک آن ها نسبت به عامل ترساننده مغرضانه خواهد بود.