نقاشی روی شیشه

یکی از خصلت‌های آدمی عادت کردن به یک اخلاق یا سلیقه خاص است. شما به هر چیزی که در زندگی‌تان تکرار شده است عادت خواهید کرد اما گاهی هم بد نیست که دیوار محکم عادت‌های‌مان را فرو …

یکی از خصلت‌های آدمی عادت کردن به یک اخلاق یا سلیقه خاص است. شما به هر چیزی که در زندگی‌تان تکرار شده است عادت خواهید کرد اما گاهی هم بد نیست که دیوار محکم عادت‌های‌مان را فرو بریزیم و به یک فکر تازه بیندیشیم تا بتوانیم تنوعی را هرچند جزئی در محیط زندگی‌مان به وجود آوریم. مثلا می‌توانیم همیشه به‌دنبال ظرف ساده بلور یا کریستال‌های بی‌رنگ برای پذیرایی و چیدمان خانه نباشیم. می‌توان از ظرف‌های پر زرق و برق نیز برای پذیرایی استفاده کرد و این‌گونه تنوعی را در خانه به‌وجود آورد. یادمان باشد همیشه نباید همه چیز یک‌رنگ یا با هم هماهنگ باشد. گاهی ترکیب رنگ‌های متضاد است که می‌تواند جلوه زیبایی را به‌وجود آورد.
● وسایل مورد نیاز:
▪ ‌مواد ترک شماره یک و ۲
▪ ‌آنتیکینگ فیروزه‌ای و قهوه ای
▪ ‌اکلیل فیروزه‌ای و مسی
▪ ‌قلم مو
▪ ‌اسپری چسب ورق طلا
▪ ‌ورق طلا

● مواد ترک را در ظرف بزنید
مواد ترک شماره ۲ را در ۲ مرحله باید به تمام سطح ظرف آغشته کنید. بار اول که این مواد را زدید ۱۰‌دقیقه صبر می‌کنید و سپس برای بار دوم دوباره این کار را تکرار کرده و صبر می‌کنید تا نیمه خشک شود.یادتان باشد در تمام کار ما با پشت ظرف کار داریم و نه با داخل ظرف.

● رنگ کنید
وقتی مواد ترک ظرف نیمه خشک شد در یک ظرف کوچک دیگر مواد ترک شماره یک و آنتیکینگ قهوه‌ای و فیروزه‌ای را می‌ریزیم طوری که رنگ‌ها با هم مخلوط نشوند و بتوانید به‌طور همزمان از هر رنگ بردارید. قلم مو را در مواد شماره یک می‌زنیم و سپس آن را در رنگ فیروزه‌ای می‌زنیم و روی ظرف شیشه‌ای را به‌صورت نامنظم رنگ می‌زنیم جاهایی را هم برای رنگ قهوه‌ای خالی می‌گذاریم. برای زدن رنگ قهوه‌ای هم مثل رنگ فیروزه‌ای اول قلم را در مواد شماره یک و سپس در رنگ قهوه‌ای زده و روی سطح ظرف به‌صورت نامنظم می‌کشیم طوری‌که تمام ظرف رنگی شود.

● اکلیل بزنید
اکلیل را با ۲ انگشت بر‌می‌داریم و وقتی سایز ترک‌ها به میزان دلخواه‌تان رسید، روی تمام قسمت‌ها می‌ریزیم تا تمام ظرف را بپوشاند. اکلیل فیروزه‌ای را در قسمت قهوه‌ای و اکلیل مسی را روی قسمت فیروزه‌ای بریزید. توجه داشته باشید که وقتی مرحله قبل از اکلیل را انجام می‌دهید، هرچه بیشتر صبر کنید رنگ بیشتر ترک می‌خورد بنابراین مواظب باشید که رنگ زیاد از هم باز نشود.

● اسپری ورق طلا را بزنید
اسپری ورق طلا را روی کل سطح بیرونی ظرف می‌زنیم طوری که تمام ظرف آغشته به اسپری باشد و بعد از این‌که یک ربع تا ۲۰ دقیقه صبر کردید ورق‌های طلا را روی تمام سطح کار با دست می‌چسبانیم و اضافات آن را نیز می‌گیریم.البته می‌توانید نوع دیگری رنگ‌آمیزی را هم انجام دهید به‌طور مثال می توانید از ۲ رنگ سفید و سرخ آبی به همراه ورق نقره در نقاشی یک ظرف دیگر استفاده کنید.