فرصت شغلی

● فرصت های شغلی برای دانش آموخته ی آمار ( در حد کارشناسی ) ▪ اگر یک داروی جدید قبل از آزمایش بر روی نمونه های آزمایشگاهی به انسان تجویز شود چه خواهد شد ؟ ▪ اگر کارخانه جات مختلف , کالا …

● فرصت های شغلی برای دانش آموخته ی آمار ( در حد کارشناسی )
▪ اگر یک داروی جدید قبل از آزمایش بر روی نمونه های آزمایشگاهی به انسان تجویز شود چه خواهد شد ؟
▪ اگر کارخانه جات مختلف , کالا های تولیدی خود را با استفاده از روش های نمونه گیری , کنترل نکنند کیفیت کالا ها چگونه می شود ؟
▪ اگر دولتی در مورد تعداد بیکاران و شاغلان , وضعیت تجارت داخلی و خارجی , میزان حمل ونقل و موارد مختلف دیگر اطلاعات دقیقی نداشته باشد , چگونه می تواند برای آینده آن کشور برنامه ریزی کند ؟
و به عبارت دیگر اگر در جامعه ای کارشناسان آمار حضوری فعال نداشته باشند , وضعیت آن جامعه چگونه می شود ؟
بدون شک شما نیز می پذیرید که چنین جامعه ای در دنیای امروز حرفی برای گفتن ندارد چرا که توفیق محققان , پژوهشگران سرمایه داران و سیاستمداران یک جامعه در گرو به کار بردن اصول ومفاهیم آماری است و به همین دلیل امروزه کارشناسان آمار در جهان و به خصوص در کشورهای صنعتی , فرصتهای شغلی بسیاری دارند و حیطه فعالیت آنها شامل تمامی علوم از جمله اقتصاد , جامعه شناسی , زیست شناسی , پزشکی , فیزیک , شیمی الکترونیک و عمران می شود .
بیشتر سازمان های دولتی از آمار برای ارائه ارقام و اعدادی که مربوط به فعالیت های واحدهایشان می شود استفاده می کنند و چون این کار را چندان تخصصی نمی دانند به جای به کارگیری کارشناسان آمار از افرادی بهره می برند که آشنایی مختصری با این علم دارند . در حالی که اکثر برنامه ریزی های زیربنایی کشور را می توان با استفاده از روشهای پیشرفته آمار انجام داد . البته گمنام بودن علم آمار و کاربردهای آن درجامعه , مانع از جذب فارغ التحصیلان رشته ی آمار نشده است بلکه بسیاری از اساتید و دانشجویان این رشته معتقد هستند که فارغ التحصیلان آمار کمتر با مشکل بیکاری روبه رو می شوند . فارغ التحصیلان این رشته می توانند در سازمان برنامه و بودجه , مرکز آمار ایران ,بانکها,ادارات بیمه , مراکز صنعتی و کارخانجات , واحدهای آماری وزراتخانه های مختلف همچون کشاورزی , کار, بهداشت , اقتصاد و امور دارایی , فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور و به طور کلی در هر مرکزی که نیاز به جمع آوری و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات دارد مشغول به کار شوند.

http://www.۲niayeamar.blogfa.com