سال خرگـــــــــوشی‌ها بخوانند

سال ببر رفت و پشت سر آن سال خرگوش آمد، سالی که می‌گویند مثل خرگوش پر سرعت می‌گذرد، اما بد نیست از این خرگوش بیشتر بدانید... البته کمی چاشنی طنز هم به آن اضافه کردیم... خرگوش پستانداری …

سال ببر رفت و پشت سر آن سال خرگوش آمد، سالی که می‌گویند مثل خرگوش پر سرعت می‌گذرد، اما بد نیست از این خرگوش بیشتر بدانید... البته کمی چاشنی طنز هم به آن اضافه کردیم...
خرگوش پستانداری است علفخوار، دارای گوش‌های دراز و لب‌های شکافدار... (عزیزی می‌گفت: وای پس امسال از گرانی سبزی، گوش‌هایمان دراز می‌شود!)
در حدود شش تا هشت بچه می‌گذارد (پس لابد زاد و ولد در سال جدید افزایش پیدا می‌کند.)
طول آنها تا «۶۰» سانتی‌متر، وزن آنها تا پنج کیلو می‌رسد. طول عمرشان تا شش سال و دشمنانی چون روباه، مار و عقاب دارند.
سرعتشان به ۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد (معلوم نیست با این گرانی بنزین چه کار می‌کنند)
رفتار غیرتهاجمی و آرام خرگوش آن را به عنوان یک حیوان خانگی مناسب مطرح کرده است.
اما امان از این چشم‌هایشان... آنها دارای زاویه دیدی حدود ۱۹۰ درجه می‌باشند که حساسیت بینایی حیوان به نور را در مقایسه با انسان هشت برابر افزایش می‌دهد.
دندان‌های خرگوش رشد دایمی دارند برای مثال دندان‌های پیشین‌شان در سال، بیش از ۱۰ تا ۱۲ سانتی‌متر رشد می‌کند.
● متولدین سال خرگوش
اما آنهایی که در سال خرگوش به دنیا آمدند، چه خصوصیاتی دارند؟ آنها معمولا افرادی فاضل، باهوش، باعزت نفس و خوش‌رفتار هستند، زندگی آرام را به زندگی شلوغ و پرجنجال ترجیح می‌دهند. از هر گونه رفتار ناملایم و خشن گریزانند... آنها معمولا از آثار هنری و با ارزش لذت می‌برند و عاشق رستوران‌های شیک با غذاهای خوشمزه هستند. آنها آدم‌هایی آرام لایق و کارآمدند، حافظه قوی دارند، در کسب و کار و مسایل مالی خیلی تیز و هوشیارند و دوست ندارند تصمیم‌های پر مخاطره بگیرند.
(خرگوشی‌ها متولدین سال‌های ۱۳۰۶، ۱۳۱۸، ۱۳۳۰، ۱۳۴۲، ۱۳۵۴ ۱۳۶۶، ۱۳۷۸ و تمام آنهایی که در سال ۱۳۹۰ به دنیا می‌آیند، هستند)
سال خرگوشی‌ها، معمولا به خانه و محل زندگی خود علاقه زیادی نشان می‌دهند، همچنین آدم‌های خوش‌شانسی هم هستند، با این‌که بااستعداد و باهوشند اما گاهی اوقات تفریح را به کار ترجیح می‌دهند. البته آنها گاهی اوقات انزوا را ترجیح می‌دهند و دوست دارند تنها باشند بعضی مواقع هم به همه چیز مشکوک می‌شوند. به طور کلی خرگوش‌ها عمری طولانی دارند.
از دیگر مشخصات «خرگوش‌ها» این است که آنها با طبیعت گرم و مهربان و قابلیت‌های شخصی‌شان دوستان زیادی در اطراف خود دارند. احتمال رسیدن به عشق واقعی در این سال زیاد است...
● سال‌های بعد از خرگوش
بعد از خرگوش به ترتیب سال‌های بعد به این شکل می‌آید: خرگوش، نهنگ، مار، اسب، گوسفند، میمون مرغ، سگ، خوک، موش، گاو، پلنگ و...
حال اگر بخواهید بدانید متولد چه سالی هستید، خرگوش یعنی سال ۱۳۹۰؛ حال اگر متولد سال ۱۳۷۲ باشید ۱۲ سال از ۹۰ کم کنید، می‌شود سال ۱۳۷۸، یعنی ۷۸ هم سال خرگوش بود، حال لیست بالا را ببینید. آخرین کلمه «خرگوش» است، (۷۸) را در نظر بگیرید و ۶ کلمه بروید به عقب، شما متولد سال مرغ هستید.
● خرگوشی‌ها! سالتون مبارک!
سال ۱۳۹۰ سال خرگوش است شاید دوست داشته باشید در مورد خرگوش‌ها کمی اطلاعات داشته باشید، اولا همان‌طور که گفته شد متولدین سال‌های : ۱۳۱۸، ۱۳۳۰ ۱۳۴۲، ۱۳۵۴، ۱۳۶۶، ۱۳۷۸ ۱۳۹۰ متولد سال خرگوش هستند ثانیا خرگوشی‌ها تناقضات جالبی در وجود خود دارند. آنها به شکل عجیبی اجتماعی هستند و می‌‌توانند خود را در دل هر کسی جا کنند، ولی در عین حال می‌‌توانند به گوشه‌ای بخزند و فقط به تماشا بپردازند، از این که در کاری دخالت کنند خوش‌شان نمی‌‌آید و هر کاری از دستشان برآید انجام‌ می‌دهند که درگیر مشکلات دیگران نشوند، خانه باید کاملا آرام باشد که آنها بتوانند زندگی خوبی را در آن سپری کنند. حوادث گوناگون و بالا و پایین رفتن روی امواج زندگی کار آنها نیست، بسیار ولخرجند و حتی یک لحظه به این که فردا چه خواهد شد فکر نمی‌‌کنند. خرگوشی‌ها دوستان و شرکای کاری خوبی هستند و به دوستی‌های دراز مدت مبتنی بر اعتماد و رشد متقابل اعتقاد دارند، اگر اتفاق ناگواری بیفتد ابدا تحملش را ندارند و گاهی چنان از خود بی‌‌اراده می‌‌شوند، که از پا در می‌آیند، در تجارت و به خصوص خرید اجناس گران قیمت جواهرآلات و عتیقه مهارت خاصی دارند، در تمام عمر، زندگی آرامی دارند.
شاید تا اینجا که خواندید کلی حال کردید که متولد سال خرگوش هستید ولی بعضی وقت‌ها پشت سر خرگوش‌ها خیلی حرف‌ها هست!




بهاره غلامعلی