مختصری از زندگینامه شادروان مرشد حبیب اله شیرعلی مداح اهل بیت (ع)

رفت آنکه زنگ غم ز دل عارفان زدود هر جا که لب به یاد حسین و علی گشود وی فرزند مرحوم استاد علی اصغر شیرعلی در چهارم اردیبهشت ۱۳۲۲ شمسی در خانواده ای مذهبی در شهرضا چشم به جهان گشود. …

رفت آنکه زنگ غم ز دل عارفان زدود
هر جا که لب به یاد حسین و علی گشود
وی فرزند مرحوم استاد علی اصغر شیرعلی در چهارم اردیبهشت ۱۳۲۲ شمسی در خانواده ای مذهبی در شهرضا چشم به جهان گشود. پس از طی دوران تحصیلات ابتدایی از اوان کودکی به خواندن اشعار مذهبی پرداخت و تحسین اطرافیان را برانگیخت و مردم شریف شهرضا به یاد دارند که او را بغل کرده و به روی منبر می گذاشته اند تا به مدیحه سرایی بپردازد.
به عنوان مداح هیئت انصارالحسین شهرضا فعالیت های خود را در هیات مذهبی شروع کرد و در شهرهای تابعه قم ، اصفهان و آبادان نیز در ایام محرم به عزاداری و مدیحه سرایی پرداخت. در اواخر عمرنیز به منظور راه اندازی هیئت حضرت جوادالا ئمه (ع) با این هیئت هکاری داشت. مرشد حبیب به عنوان رئیس انجمن مداحان شهرضا نیز تا پایان عمر به جامعه مداحان خدمت می نمود. دامنه اطلاعات شعری اوبسیاروسیع بود و به راحتی آموخته های خود را در اختیار شاگردانش قرار می داد و خود نیز سروده هایی دارد وهمچنین گلچینی از غزل های عرفانی که درآتی انشااله به زیور طبع آراسته خواهد گردید. وی از سال ۱۳۴۵ بانی جشن ولادت حضرت امام رضا (ع) بود که پس از وفاتش نیز این مراسم هرساله توسط فرزندانش برگزار می گردد.
وی به دلیل بیماری در تاریخ ۳۰/۱۱/۱۳۸۴ جان به جان آفرین تسلیم کرد.
چکاوک دستانسرای گلزار حسینی ، شادروان مرشد حبیب اله شیرعلی که فقدان نابهنگامش تأسف و اندوه شهری را برانگیخت و دوستانش را چه در شهرضا و چه در شهرستانهای دیگر سوگوار نمود. مدتی را در اصفهان سکونت داشت که یاد استادی و هنرمندی اش درباره اجرای برنامه های مناقب و مراثی و جشنهای منتسب به خاندان نبوت هنوز دربین مداحان اصفهان و مجلس آرایی و هنرنمایی اش زبانزد اهل معرفت است، انسانی بود وارسته و منیع الطبع که در
شعرشناسی و کتاب خوانی ذوقی سلیم و درکی عظیم داشت.
جای بسی تأسف است که گل عمرش در بهار شکوفایی پرپر گشت و اکنون شاگردان بهره مند از مجلس آرایی و معلوماتش یاد گرامی اش را زنده نگاه داشته اند و خاطره اش در عضویت هیات مذهبی جاودانه است.

محسن شیرعلی