وقت بودن و ماجراهای منطقه ای

▪ نام فیلم: وقت بودن (نام قبلی فیلم، زندگی بوده است.) ▪ کارگردان: جلیل سامان، بازیگران: سیدرضا عمرانی نصب، رضا خداداد بیگی، آناهیتا ریسباف، چنگیز نارویی، عزت ا... جامی و... ▪ خلاصه …

▪ نام فیلم: وقت بودن (نام قبلی فیلم، زندگی بوده است.)
▪ کارگردان: جلیل سامان،
بازیگران: سیدرضا عمرانی نصب، رضا خداداد بیگی، آناهیتا ریسباف، چنگیز نارویی، عزت ا... جامی و...
▪ خلاصه داستان: یکی از اهالی روستایی در سیستان و بلوچستان با فرمانده پاسگاه پلیس درگیر می شودو براساس رسوم جاهلی قسم می خورد تا او را بکشد و... (ایده این اثر از فیلم «بهشت جای دیگری است» شکل گرفته است)
▪ درباره کارگردان: جلیل سامان سازنده آثار ویدئو و مستندی چون قصه قرارگاه، ترس و لرز، مردی از ملکوت، کیمیاگر و قیام جنوب بوده است.سامان در گفت و گو با ایسنا گفته است: این فیلم در مورد موضوعات بومی و اجتماعی سیستان و بلوچستان است، در فیلم از لهجه محلی نیز استفاده کرده ایم و عزیزا... فخربراهویی، هنرمند بزرگ استان نیز به عنوان مشاور لهجه همراهان بوده و این فیلم به مدت ۱۲۰ دقیقه با تهیه کنندگی شبکه ۴سیما (همایون عطاری) تهیه شده است.
▪ نکات مثبت: پرداختن به رسم و رسوم منطقه ای در یک اثر سینمایی جذاب، دیدنی و قابل تقدیر است.به خصوص اگر قصد فرهنگ سازی و نقد بعضی از رسوم اشتباه را داشته باشد.
▪ نکات منفی: بودن چنین اثری در جشنواره بین المللی فجر جای تعجب دارد، زیرا که ساختاری کاملا دم دستی دارد البته این طوری که عوامل گفته اند فیلم در ابتدا قرار بود اثری تلویزیونی باشد اما با گذشت مدت ها و تغییر مدیران سینمایی شده است.