از بین بردن خالكوبی ها

افراد به دلایل مختلف همچون از مد افتادن نوع تاتو ایجاد تغییر درآن و یا به دلایل اجتماعی مثل قبح تصویر و یا محو و فراموش كردن هرگونه آثاری از زندگی گذشته گاهی خواستار محو تاتو …

افراد به دلایل مختلف همچون از مد افتادن نوع تاتو ایجاد تغییر درآن و یا به دلایل اجتماعی مثل قبح تصویر و یا محو و فراموش كردن هرگونه آثاری از زندگی گذشته گاهی خواستار محو تاتو هستند .
در گذشته انجام عمل جراحی سرپایی باعث محو نسبی تاتو می گردید ولی اثر این اقدام به عنوان یادگار در فرد همیشه باقی می ماند و متاسفانه در گذشته و گاهی امروزه برای پاك كردن و محو تاتو ( خالكوبی ) اقداماتی همچون سوزاندن محل بااسید ، تاتو كردن مجدد برای تغییر شكل قبلی ، بی رنگ كردن تاتوی قبلی با محلول ها و تركیبات شیمیایی و .... صورت می گیرد كه نه تنها باعث محو و یا كم رنگ شدن تاتو ( خالكوبی )نشده بلكه به علت واكنشهای حساسیتی صورت گرفته با رنگدانه های قبلی ، زمینه بروز حساسیت ها و عفونت ها را فراهم آورده است و در نهایت باعث بد شكل تر شدن تاتوی قبلی می شود .
در حال حاضر درمان تاتو توسط لیزر به عنوان تنها وسیله درمانی با نتیجه مطلوب و قطعی در نخستین اقدام درمانی موثر قرار گرفته است .
انتخاب طول موج لیزر و نیز تعداد جلسات درمانی مورد نیاز همگی درارتباط و بستگی به رنگ های مختلف به كار رفته درهر تاتو دارد . در درمان قطعی تاتو حتما باید از بیمار در مورد استفاده از داروهای دارای تركیبات طلا سوال شود كه در صورت استفاده از این گونه داروها قبل از اقدام درمانی توسط لیزر قطع دارو كاملا حیاتی است .